Despre Tudose, Mihai Tudose

mihai-tudoseO spun cu mâna pe inimă că nu mă interesează politica! Dacă ar ajunge celebra Nichita premier al României nici nu o să mă sinchisesc. În cel mai bun caz mă voi răsuci în pat pe partea cealaltă. Și în ciuda totalului meu dispreț pentru politica românească, în ciuda faptului că am deja un an de zile de când n-am mai văzut un buletin de știri, printre frânturi am auzit câteva vorbe rostite de actualul premier. Recunosc aici ritos că nici nu știam cum îl cheamă atunci când m-am apucat să scriu acest articol. A trebuit să întreb cum îl cheamă ca să găsesc o poza cu el.

Și cu toate acestea, în ciuda noncombatului meu politic, declarațiile episodice ale lui Mihai Tudose, așa mi s-a spus că-l cheamă, mi-au atras atenția, așa cum face un magnet de calitate cu un kil de pilitură de fier. Și tocmai cel mai bănuit premier ca fiind securist să aibă cea mai dezinvoltă exprimare, o vorbire în doi peri demnă de un om care în cel mai bun caz e liber cugetător și nu în stilul limbii de lemn a lui Iliescu sau a limbii peltice a lui Ion Cristoiu, care în ciuda Facultății de Filosofie absolvite la Cluj are o exprimare anostă demnă de un grefier de tribunal rural.

Cum spuneam, mi-a astras atenția actualul premier. Pentru mine declarațiile lui sunt sarea pământului. După pleiada de premieri parcă absolvenți Magna cum Laude a facultății de partid Ștefan Gheorghiu, cu exprimări greoaie, fără niciun sens, din care nu poți să extragi nimic, nici măcar mulțimea vidă, vine un nene, cu o față mototolită bine, cu un jumanfișism demn de un filosof în retragere și la foc automat vorbește relaxat despre orice, dând replici de duh la întrebările în mare parte analfabete ale unei generații de ziariști așijderea.

N-am nicio treabă cu politica, la următoarele alegeri, ca și la oricare altele, nu voi vota, ba îi voi îndemna și pe alții, așa cum am mai făcut-o, să boicoteze farsa de democrație de la noi, dar mie Mihai Tudose în place. Sunt fanul lui numărul 1. Până acum eram doar fanul lui Al Bundy, dar de acum am un nou tată spiritual, Mihai Tudose. Nu știu ce servicii secrete îl manevrează, nu știu ce votcă Săniuța consumă, dar ceea ce știu cu siguranță că e primul premier din istoria postrevoluționară a României care spune ceva cu subiect și predicat, care nu minte de îngheață apele, gen Ponta sau e trâmbița scadronului, gen Boc, dar omul ăsta are toate datele, de nu-l schimbă hoții din spatele lui, să rămână în istorie.

În sfârșit aud un premier vorbind iar eu să nu adorm, ba mai mult, să izbucnesc în râs. Nu mi-a fost dat până acum să văd un politician pe care nici nu-l cunoșteam să fie mai relaxat decât un scenarist după ce a luat Oscarul. Sincer, acum! Când voi îmbătrâni știu cu cine vreau să semăn, cu Mihai Tudose. Chit că voi avea fața ca hârtia creponată, dar măcar știu că nu mă voi răhăți pe mine ca pleiada de premieri nevolnici: Roman, Stolojan, Ciorbea, Vasile, Isărescu, Năstase, Tăriceanu, Boc, Ungureanu, Ponta sau deja uitatul Grindeanu. Îmi placi, Tudose, îmi placi! Oare cât o costa o săniuța?

Lasă un răspuns

