Despre modestie

Tolsto

awesome-humbleTrebuie să mă demasc, nu sunt modest! Pur și simplu nu pot să fiu modest! Și asta deoarece această calitate – că eu așa am fost învățat acasă, că modestia e o calitate – a fost pervertită de către cei care nu o posedă. Îmi este dat să văd atâta „modestie” la unele persoane care nu dețin nicio calitate decât aceea a prefăcătoriei absolute și prin urmare își cultivă o imagine de oameni modești, încât eu nu-mi mai doresc această trăsătură de caracter. Suntem deja prea mulți modești pe metru pătrat și pe mine asta mă căpiază. Mai răsfirați, băieți, mai răsfirați!

În condițiile în care modestia a devenit o armă ce trebuie folosită pentru a reuși în viață, orice caracteristică pozitivă a acesteia a sucombat de mult. Pe toți acești impostori ai modestiei îi poți recunoaște după zâmbetele mai mult lungi decât largi pe care le afișează din momentul…

Vezi articol original 319 cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

