Niciodată nu mi-a fost ușor

sherpas-fund-8Niciodată nu mi-a fost ușor. Și poate așa și trebuie! De fiecare dată când încep un drum nou nu știu ce e aia calea dreaptă, lină și ușoară. De fiecare dată când a trebuit să fac ceva a trebuit să lupt, să lupt pentru mine ca și cum aș lupta chiar cu mine însumi. Și de multe ori am mai luptat și mai lupt și acum, chiar cu mine.

Niciodată nu mi-a fost ușor și poate de aceea am privirea străjuită de sprâncene ce se arcuiesc de fiecare dată când intru în contact cu cineva. Cum nu știu ce-s alea relații de pamplezir, din alea superficiale, precum o boare peste o baltă ce stă să sece, am mereu pretenții de la oamenii pe care mi-i scoate Dumnezeu în cale. În realitate, eu am pretenții doar de la mine și din acest motiv țin sus ștacheta, ca nu cumva să mă amăgesc că sunt cineva în forul meu interior, deși eu nici pe mine nu mă cunosc.

Niciodată nu mi-a fost ușor și asta am luat-o mereu ca pe o formă de a mă construi pe mine. Și poate din acest motiv pun atât de puțin preț pe atât de mulți și de multe. Când superficialitatea e la putere nimic nu e ușor, nici măcar să te bucuri de tine însuți. De fiecare dată când mă uit în urmă încă îmi mai simt colbul ce mi l-am ridicat în cap, așa cum uneori mi-i ridic pe cei ce nu au așteptări înalte de la ei înșiși.

Niciodată nu mi-a fost ușor și niciodată nu va fi altfel. Dar eu sunt împăcat cu asta. E o formă de cunoaștere. Tot ce te marchează, te definește, iar eu am început pe nevăzute să mă cunosc pe mine. Și ăsta-i darul cel mai de preț, că știu ce-mi va rămâne din lunga cursă către un moment când mă voi opri, dar bănuiesc că nici atunci nu-mi va fi ușor, dar măcar atunci voi putea să-mi limpezesc privirea lăsându-mă liniștit în voia lui Dumnezeu.

2 gânduri despre “Niciodată nu mi-a fost ușor

Lasă un răspuns

