Deja vu

"I'm having amnesia and deja vu at the same time. I think I've forgotten this before."Cred că sunt ciumat! Se țin deja vu-urile laie după mine! Nici nu mai știu cum să-mi interpretez trecutul. Dar n-am încotro și trebuie să îl accept exact așa cum e. Știți cum e cu deja vu-urile astea? Nici eu. Adică nici eu nu am știut. Apoi, m-a pus cineva în temă. Cred că eram destul de mic, poate printr-a patra, când, fiind într-un oraș vecin, am exclamat: eu parcă am mai fost pe aici!, deși niciodată până atunci nu mai călcasem prin urbea despre care e vorba în propoziție. Nici nu am terminat bine să perorez la o vârstă atât de imberbă că aud un nene că-mi spune: ăsta nu e deja vu! Deja vu e atunci când ai senzația că ai fost printr-un loc, că prietenești cu o față simandicoasă, că ai posedat ceva sau că ești cineva anume, deși tu niciodată n-ai trecut pe acolo, nu te-ai intersectat cu cutare, nu ai posedat nimic și mai ales ești un nimeni. Marcat de aceste vorbe bine meșteșugite m-am târâit prin viață în căutarea deja vu-ului perfect.

Acum, așa, ca între noi, oamenii: nici nu cred că există vreun deja vu, eu cred că nu există decât o dorință a noastră de a ști măcar cu o clipă înainte ce ne pregătește soarta și de aceea noi, în cocoșimea noastră, ne dăm rotunzi cum că noi știm, pentru că am avut un deja vu. Ce e deja vu-ul? E cineva pregătit să facă o demonstrație pentru toți pitecantropii din România? Nimeni! Absolut nimeni! Și tocmai de aia mă agit că tot nu înțeleg ce e cu deja vu-ul ăsta! Vreau să știu și eu ce mă va paște în viitor, dar viitorul ăsta nu-mi zice nimic și pace!

Acum, dacă ar  fi să mă întrebe cineva pe mine, deja vu ar fi atunci când locurile văzute doar o clipită în goana trenului, oamenii cu care ai schimbat doar o silabă la sindrofii solemne, lucruri care ți-au plăcut, dar nu ți le-ai dorit pentru te-ai prins că nu le poți avea sau dorința de a fi ceva ce nu se poate, devin cu toate realitate atunci când nici nu te gândești. E ca și cum ai zice: ia-te uită, dom’le!, ce mi s-a întâmplat! Locuri, oameni, lucruri și fapte pe care nu am reușit să le cuprind cu destulă ușurință în viața mea dau acum năvală peste mine ca și cum Moș Crăciun și-ar fi scăpat sacul cu bunătăți tocmai în ograda vieții mele!

Dar cel mai tare mi se pare, atunci când vine vorba de deja vu-uri, că toate astea ajung să se întâmple, să se petreacă în viața ta tocmai atunci ajungi să nu ți le mai dorești, atunci când conștientizezi ce greu e să fii într-un anume loc, cât de multe trebuie să știi ca să poți silabisi mai multe cu persoanele pe care le vezi la toate sindrofiile cu coc din lumea asta, faptele pe care le-ai săvârșit, tocmai pentru că le-ai făcut de prea multe ori nu ți se par în cale-afară de deosebite și ceea ce doreai să fii, adică să crezi despre tine, nu mai contează pentru că prețul pe care ar trebui să-l plătești nu ți-l permiți.

Dar tocmai atunci intervine Cel de Sus, tocmai atunci intervine mâna omnipotentă și omniprezentă ce ne veghează și tocmai atunci îți dă brânci acolo unde ai uitat să visezi, te-agață în discuții divine cu cei pe care sindrofiile abia de-i mai înghit, îți oferă lucruri ce nu-ți mai spun nimic și te pune în postura să fii ceea ce nici tu însuți nu mai crezi că are rost să fii. Și toate astea se întâmplă pentru că atunci, cândva, ai cutezat să speri, să-ți imaginezi și să te imaginezi în tot felul de ipostaze, neștiind că totul pe lumea asta să plătește. Sau poate că Doamne, Doamne te-mpinge în toate cele tocmai că știe că de-abia acum ești pregătit să călătorești, să relaționezi, să posezi și să fii, atunci când nu mai arzi pentru toate astea. Locuri, oameni, lucruri, fapte… Și să mai zică cineva că viața nu e frumoasă! Ăsta e adevăratul deja vu! Am zis! 🙂

2 gânduri despre “Deja vu

  1. recent, am fost la o zi de nastere, m-am simtit ca acum 10 ani (tanara, dar fara pic de responsabilitate), oamenii, locul, povestile erau diferite ca aspect insa nu ca esenta… eu am zis ca am calatorit in timp, poate a fost doar un deja-vu ca sa vad ca nu au trecut 10 ani degeaba … 🙂

Lasă un răspuns

