Am avut un vis

Tolsto

vis_2Știu ce se spune despre vise, că sunt rămășițe de gânduri, de idei, de lucruri care ne trec prin capul în timpul zilei și care ne perforează mintea în timpul nopții. Da, știu, visele sunt niște rămășițe ale unei mentalități mic-burgheze sau de-a dreptul burghezo-moșierești. Dar eu am avut un vis! Nu știu cât de mic-burghez sau de burghezo-moșieresc sunt, nu-mi aduc aminte (nici măcar în vis) a avea întinse proprietăți, dincolo de vastele mele apartamente (o bojdeucă formată din două camere), dar totuși am avut un vis.

Nu am avut un vis premonitoriu ca cel descris într-unul din celebrele cuvântări ale pastorului Martin Luther King jr și totuși l-am avut. Acum ce să fac? Mă pot eu lupta cu propriul subconștient? De unde se extrage ideea, pertinentă de altfel, că eu nu mă cunosc destul de bine sau poate chiar deloc. Dar să-l descriem așa cum mi-l aduc aminte…

Vezi articol original 236 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

