Eu – omul excepțional!

in-all-nations-an-exceptional-man-exists-that-compensates-the-deficiencies-of-the-remainder-in-quote-1Da! E de ajuns un da! Cred în asta mai mult decât în orice! Am văzut destule până la vârsta mea ca să pot zice acum că sunt un om excepțional! Cel ce scrie aceste rânduri este un om excepțional, că doar excepțional e cel ce nu se gândește doar la sine, ci dincolo de el, la lumea care-l înconjoară. Excepțional e cel ce e fericit când vede zâmbete pe fețele celorlalți, excepțional e cel ce-i pasă de starea celorlalți. Excepțional e cel ce nu se mulțumește cu ceea ce este, ci-și dorește o continuă evoluție egală cu destinul său. Și cum să nu fiu excepțional atâta timp cât caut zi de zi, ceas de ceas oameni excepționali în jurul meu. Și câți sunt, dar din păcate ei nu-și dau seama!…

Sunt un om excepțional deoarece fericirea mea depinde de fericirea celorlalți, când tot ceea ce sunt și tot ceea ce simt e legat sine qva non de destinul celor care mă înconjoară, când îmi pasă dacă un om pleacă liniștit acasă sau abătut, ca după o furtună care îi lasă vasul fără catarg. Sunt excepțional deoarece îmi dau seama cine sunt și asta dincolo de orice modestie, care a devenit în zilele noastre, doar o mantie sub care se ascund toți impostorii.

Sunt un om excepțional deoarece nu trăiesc doar pentru mine și nu mi-e indiferent de ce se va întâmpla atunci când eu nu voi mai fi  – și asta se va întâmpla mai repede decât crede oricine, căci ce suntem noi, decât niște ochiuri de apă în eternitatea mării. Sunt un om excepțional deoarece caut cu lumânarea excepționalitatea pe oriunde trec, pe oriunde calc și sunt ferm convins că ea e mai des prezentă decât însăși viața în jurul nostru, cu condiția să ne conștientizăm menirea.

Sunt un om excepțional deoarece caut în orice om acel lucru care m-ar putea înălța și pe cale de consecință, tocmai pe acel om, dar eu continui să sper că dincolo de existența noastră pasageră noi putem privi un pic mai departe, ca și cum un orb ar fi conștient că ochelarii care i se atârnă de nas nu sunt pentru a vedea lumea exterioară, ci pentru a se bucura de universul lui interior, care e mai bogat în excepționalitatea lui decât orice altceva. Suntem cu toții excepționali și ce bine ar fi dacă mai mulți dintre noi am conștientiza asta! Ce bine e să fii excepțional! Sunt un om excepțional!…

Lasă un răspuns

