Acei oameni

Tolsto

d5Nu știu cum se face dar sunt un magnet pentru cei care-și doresc să reușească în viață. E adevărat că acești oameni mă disprețuiesc – chiar nu dau 2 parale pe mine – și cu toate acestea mă cultivă. Simplul fapt că sunt cunoscut ca un cal breaz, asta-i face să se gudure pe lângă mine ca să afle secretul. Nu există niciun secret. Nu am făcut nimic deosebit, ieșit din comun, ci am fost doar eu, într-un amestec mai mult mai puțin îngroșat de curiozitate. Căci curiozitatea e mama noastră cea adevărată, cea care ne face fără astâmpăr și de fiecare dată când înaintăm pe o cărare nouă – ce nu duce către poienița cu retribuție maximă – să ne minunăm de câte lucruri e în stare natura, natura umană.

Pur și simplu am morbul cărărilor bătute, al unanimităților excitate, al încrederii oarbe și al supunerii totale. Nici nu…

Vezi articol original 372 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

