De ce mănânc singur

chicken-lunchSăptămânile astea am citit o carte. Una din multe cărți ce-mi cad în mână. Recunosc că sunt foarte pretențios și că nu citesc decât ceea ce-mi place. Dar, de data aceasta am făcut o concesie. Am citit o carte recomandă de cineva. Și-n cartea cu pricina, încă din titlu, autorul ne încuraja să luăm mereu masa înconjurați de oameni, căci aceasta este calea sigură spre succes, deoarece socializarea îți creează noi oportunități în carieră pe care e bine să nu le ratezi.

Deși conștient de corectitudinea concluziei trase, evident, de către un autor american, al cărui principiu în viață e: ce-i mână, nu-i minciună,  mi-am dat seama că mi-e aproape imposibil să mănânc prea des înconjurat de prea mulți oameni și asta nu neapărat că sunt un mare mizantrop, ci mai degrabă pentru că văd fiecare masă pe care o iau ca pe o formă de a-mi hrăni sufletul. Și prin urmare nu mi-e indiferent cu cine asezonat în jurul meu fac asta.

Cum sunt oameni și oameni, aș dori că asemenea momente, cele în care îmi alimentez corpul cu energie, să se facă în compania celor pentru care ființa mea nu e doar un pretext de socializare și prin urmare de oportunități, ci o plăcere să-și petreacă timpul acela minunat, numit masa de prânz, cină sau mic dejun.

Dacă aș lua masa cu oricine, mai ales cu oameni care nu fac parte din categoria mai sus numită, ar fi ca și cum mi-aș otrăvi sufletul, deoarece pe lângă mâncare eu mă îmbib cu energia celor care mă înconjoară. Astfel, evit să mă intoxic cu energia deformată a flecarilor, a prefăcuților sau a celor care mereu ciulesc urechile în așteptarea unui subiect păstos de bârfă.

Și cum dincolo de cercul familiei și al prietenilor apropiați e greu să găsești mulți oameni cu care să intri în armonie, prefer să mănânc de cele mai multe ori singur. Mai bine tac și mănânc și la final plec cu o stare generală de bine, decât să înghit fiecare îmbucătură cu noduri, dacă pentru unii masa nu e decât un pretext de a profita de ceilalți.

Lasă un răspuns

