Jose Luis Perales

L-am văzut de curând în propria lui țară și am simțit un fior pe șira spinării, am simțit cum mi se oprește respirația, cum pielea mi se face de găină. Mi-a fost dat să-l văd eu absolut din întâmplare, deoarece el se plimba printr-un oraș. Și mi-au trecut prin fața ochilor amintirile ce mă leagă de el. El nu știe asta, așa cum alte milioane din conaționali, dar și de alți oameni, mai ales din America Latină îl cunosc și-l prețuiesc.

Eu l-am descoperit absolut din întâmplare, odată când am căutam o melodie spaniolă ce era coloană sonoră la postul defunct de sport TV Sport, la o emisiune dedicată fotbalului spaniol. Și, cum de multe ori se întâmplă, n-am dat de melodia aia și pace, dar am descoperit din întâmplare acest cântăreț, acest cantautor ce mi-a atras imediat atenția. Deși a cunoscut succesul ăl mare pe vremea când eu nici nu existam, ceva anume mi-a atras atenția, mi-a împiedicat degetul să dea click pe o altă iconiță dedicată altui vocalist. Nu știu de ce, am fost atent atât la melodia ce se scurgea lin din boxele laptopului și l-am privit cum transmitea atât de evident emoțiile ce-l prăvăleau la fiecare cuvânt.

Astfel, am descoperit că în țara lui e la fel de celebru, poate și mai și cu Julio Iglesias. Astfel, am aflat că-și compunea melodiile, că-și scria versurile și că fiecare melodie spunea o poveste, așa cum noi știm astăzi că acest drum a fost deschis acum vreo 60  de ani de Frank Sinatra.  Și de fiecare dată când îi ascult o melodie simt, așa cum am simțit atunci când l-am văzut în carne și oase, aceeași stare de bine, de liniște, de împlinire pe care rar mi-a fost dat să o văd las oamenii pe care-i întâlnesc și asta deoarece doar un om dispus să dăruiască din ce are poate să fie împlinit cu el însuși.

Și atunci, când l-am văzut, m-am gândit că nu e totul întâmplător pe lumea asta. Că fiecare zi așteaptă să ne spună o poveste, poate unică, totul e să stăm cu ochii larg deschiși. Apoi eu am plecat. Mi-a fost de-ajuns. L-am văzut și am simțit din nou ceea ce-am simțit la fiecare piesă a lui și pentru mine asta a fost destul…

Lasă un răspuns

