Constanța – Casablanca din Marea Neagră

Tolsto

Constanța este orașul în care îmi place să merg și vara și iarna. Indiferent de anotimp o plimbare pe malul mării are darul să mă relaxeze și să-mi încarce bateriile pentru foarte mult timp. Ceea ce m-a atras întotdeauna la acest oraș a fost discrepanța la nivel de imagine dintre turiști și localnici. Turiștii mereu veseli, mereu relaxați, în timp ce lângă ei constănțenii păreau întotdeauna preocupați și mereu pe fugă.

L-am bătut mereu pe jos, uneori străbătând distanța care separă Căpitănia Portului de capătul stațiunii Mamaia. Și ceea ce am văzut în atâtea plimbări perpedes m-a făcut să înțeleg aerul aparte al acestui oraș. Se simte în aer și în piatră trecutul meridional și oriental al orașului. Urme ale turcilor, grecilor sau tătarilor se văd la tot pasul, transformând urbea într-o Casablanca a Mării Negre.

Pentru mine orașul e doar zona Peninsula, unde se aglomerează toate amintirile locului și…

Vezi articol original 226 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

