Popescu!

caricatura-daniromMi-a spus, și de asta sunt de-a dreptul șocat, că la pronunțarea numelui meu oamenii se binedispun, încep să râdă, deci încep să se simtă bine. Cum adică? În absența mea? Adică acolo unde eu nici cu gândul nu gândesc sunt oameni care râd când aud de mine? Nu pot să cred asta! Îmi și imaginam mulți oameni munciți de alții, de soartă sau de propriul cuget, cum încep să hăhăie doar la pronunțarea numelui meu. Popescu!, spune cineva, ca și cum ai striga Pământ în timp ce ești în derivă pe o plută, în mijlocul oceanului. Și pe dată pe toți îi apucă damblaua, îi vezi cum își revin în simțiri, cum sângele le invadează fața, iar ochii, ah, ochii!, încep să strălucească precum două faruri luminoase.

Așa că m-am uitat în oglindă pentru a descoperi acele trăsături care provoacă râsul altora. În afara ridurilor deja alterate, a se citi bine conturate, nu am observat nimic deosebit la fața mea. Să fiu eu un fel de Goofy nătăfleț (na, că am pus de un pleonasm)? N-aș prea zice, că nici nu râd prea mult și nici nu le comit în stil barbar.

Să râdă lumea de neîmplinirile mele, de limitările decadente? Tot ce e posibil! Dar mi-e greu să cred că urmele nefericirii mele ar putea stârni atâta entuziasm. Cum nimeni nu e la cheremul meu, se cheamă că nu am prea avut atunci pe cine munci. Și atunci de unde exploziile astea de voioșie? Nu-mi dau seama și pace!

Și de ce tocmai la rostirea acestui nume, Popescu? Un nume atât de comun, atât de banal, atât de românesc, românul absolut!, să genereze reacțiile în lanț ale bucuriilor nealterate. Popescu, un nume atât de ordinar să fie atât de altfel… Ăsta e de-a dreptul un nonsens! Așa că nu-mi rămâne decât atunci când voi fi și eu muncit de alții, de soartă sau de propria conștiință, să strig: Popescu! Atunci să te ții explozii de râs, atunci să te ții fluvii de de voioșie!

Lasă un răspuns

