Despre oameni inspiraționali

De ceva vreme, mai ales de când am început să conștientizez care îmi e menirea, mă tot întreb dacă sunt mulți oameni inspiraționali în jurul nostru. Ca să fiu mai exact, poate chiar un pic egoist, întrebarea o pot formula mult mai precis: câți oameni inspiraționali cunosc. Ei, aici e aici!

Teoretic, cunosc câțiva, practic, aici e o problemă. Încercând să trec pe o foaie câte persoane m-au influențat, mi-au schimbat traiectoria în viață, și aici nu mă refer la bunăstarea materială, ci la cea spirituală, mi-am dat seama că nu am ce face cu pixul. E greu, e tare greu să fii inspirațional. Asta ar însemna în primul rând să nu te gândești doar la tine când faci ceva, asta înseamna să ai preocupări cât mai diverse, unele diametral opuse cu cele cu care ești obișnuit, asta înseamnă să vezi în cei care te înconjoară partea bună și nu ceea ce nu-ți convine sau ce-ți convine în funcție de context, asta înseamnă… Da, înseamnă multe!

A fi inspirațional înseamnă să fii tu însuți în orice situație, să nu-ți fie rușine de ceea ce însemni cu adevărat, să înveți din greșelile tale și mai ales din ale altora și să ai puterea să recunoști că la ceea ce însemni, tu ai o contribuție nedemnificativă, conform convingerii că nu vremurile sunt sub oameni, ci invers.

Prin urmare, în condițiile în care acum pixul mi se pare nefolositor, nici eu nu simt acea stare de emulație pe care o provoacă oamenii inspiraționali. Și cum noi suntem făcuți să credem că în lumea asta există doar ceea ce noi cunoaștem prin experiența personală, atunci despre oameni inspiraționali eu nu ar trebui să vorbesc deloc.

Lasă un răspuns

