Cine suntem

12-rules-being-humanNu m-a frământat niciodată această întrebare și cu toate acestea i-am dat mereu alte răspunsuri. Cel mai ciudat mi se pare că fiecare răspuns era corect, deoarece răspunsul, mereu altul, la diferite vârste, era bazat pe suma experiențelor mele de până în acel moment. Și din acest motiv, răspunsurile mele mi se par atât de naturale, deși uneori se bat cap în cap cu cele de acum câțiva ani. Și cum să nu fie așa, dacă ceea ce mă definește pe mine e propria mea experiență. Spiritul meu, adică scheletul pe care îmi construiesc propria fire, e nesfârșit și întortocheat după cum ne e destinul.

Întotdeauna i-am privit cu invidie pe cei burdușiți de experiențe, pe cei ce și-au înfruntat soarta și și-au luat lumea în cap, deși uneori doar metaforic vorbind, iar la finalul experienței lor, care putea fi de câteva zile, alteori de câțiva pași și rareori adâncă, omul ce rezulta nu mai avea nicio legătură cu cel de dinainte.

Când mă privesc și mă întreb cine sunt, am pe limbă atâtea răspunsuri… Când mă privesc și mă întreb ce sunt, am atâtea definiții… Paradoxal, sunt plin de definiții! Sunt omul propriilor definiții, deci un om paradoxal. Mă pot explica în fel și chip și niciodată la fel și, indubitabil, de fiecare dată am dreptate. Și asta e firesc, și asta e normal! Cu cât te burdușești de experiențe, cu atât puținele cuvinte care să te caracterizeze sunt cu adevărat imposibile.

Am ajuns la concluzia că niciodată nu trebuie să fiu la fel. Noi, oamenii, nu suntem borne kilometrice pentru alții. Noi suntem transhumanți prin propria viață. Și din acest motiv, dacă ne-am putea vedea ce-am gândit prin clasa I, nu ne-am recunoaște deloc. Și la fel am face dacă ne-am carota amintirile din orice moment din trecut, deoarece noi mereu ne adaptăm constituția propriei vieți, astfel încât, seara, când punem capul pe pernă, în timp ce ușor suflăm în lumânare, să fim mulțumiți cu ceea ce am devenit și ceea ce am făcut în ziua aceea sau pururea în secunda noastră, deși doar bunul Dumnezeu ne e martor că nimic din ceea ce suntem azi nu e congruent cu ceea ce-am fost cândva.

Și asta până la urmă e firesc. Cum am putea trăi, dacă am gândi mereu la fel? Fiecare idee ce o generăm e rezultatul propriilor noastre experiențe. Și prin urmare, cum am putea gândi la fel dacă noi suntem mereu alții. Problema e că noi nu ne dăm seama, dar așa e! Și la final, oricare și oricând ar fi acela, sufletul nostru ne va fi fost populat de atâția Bogdani, fiecare din ei unicul, deoarece fiecare dintre ei nu e decât o fotogramă a vieții noastre. De aceea, eu, acum, nu vreau decât să dau drumul la film, să-i văd pe toți. Oare care-o fi ultimul?

Un gând despre “Cine suntem

Lasă un răspuns

