Idei și sentimente

Tolsto

Eu nu mai investesc emoții sau foarte puțin – într-un cerc restrâns, în care-mi simt respirația, îmi aud pleoapele cum dislocă aerul din loc și mă acopăr cu privirea. În rest eu investesc doar idei. Am ajuns la concluzia că emoțiile nu trebuie investite în alți oameni, pentru că emoțiile vin și se duc. Singurul lucru care contează cu adevărat sunt ideile, pentru că acestea ne lipsesc, în timp ce sentimente avem berechet.

Marele paradox e că noi acționăm mânați de sentimente și nu de idei. Dragostea aprinsă sau ura sfântă ne fac să mutăm munții din loc. Din iubire suntem dispuși să suferim oricât, iar din ură nu iertăm apropiaților noștri nici atâtica. Și aici e problema, că sentimentele sunt doar o magmă care niciodată nu se solidific. Este ca și cum ai vrea să bei vin din pahare din apă. E imposibil!

În lipsa ideilor sentimentele se mișcă…

Vezi articol original 328 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

