Ce fac uneori

Uneori, doar uneori, e drept că se poate întâmpla mai des, atunci când ajung acasă după o zi, oricare ar fi aceea, când sunt plin de praf, obosit până în măduva oaselor, cu hainele boțite și ochii mereu mari, mă așez pe fotoliul meu, îmi tolănesc picioarele pe taburet și vărs o sticlă-ntreagă-n halbă. Mă sprijin pe spătar și cu mâna tremurândă sorb cu înghițituri mici din berea rece ca gheața. Apoi închid ochii și savurez fiecare clipă a zilei respective ca un film demn de mai multe reluări. Undeva, în fundal, se aude o muzică ce iese ușor din difuzoare și-mi ține isonul cât îmi reamintesc tot ce am făcut eu bine în acea zi, căci eu doar bine știu să fac.

Și stau, și stau… muzica continuă să se reverse liniștit, în timp ce nu bag în seamă telefonul care tremură și iar tremură pe măsuța de sub lampă. Cufundat în atâta liniște interioară îmi amintesc de fiecare clipă, de fiecare gest, de fiecare frântură din ce-am făcut și din ce, spre norocul meu, n-am mai apucat. E ca și cum aș monta și aș demonta, iar și iar, o mașinărie ce nu vrea să meargă decât singură, fără influența noastră.

Ce frumos trece timpul când stai liniștit sub lumina difuză, ce se pogoară încremenită de sub cărți, luminându-mi protuberanțele, mai ales nasul, dar și mâinile ce se mișcă încet cuprinzând și aducând halba acolo unde-i e locul, uneori pe buze, alteori pe pântec, ca-ntr-un carusel nemonoton al mocănițelor voioase. Și starea simt cum se dilată, devine un moment de luciditate totală, ce-mi relaxează fața. Încărcat de propria zi mă ridic de pe fotoliu și mă gândesc la următoarea dată, când plin de praf, obosit până în măduva oaselor, cu hainele boțite și ochii mereu mari, mă voi așeza pe fotoliul meu, îmi voi tolăni picioarele pe taburet și-mi voi vărsa o sticlă-ntreagă-n halbă…

Un gând despre “Ce fac uneori

Lasă un răspuns

