Eu nu am defecte!

qualities-of-a-heroChiar așa! Eu nu am defecte! Am numai calități! Două sau trei, dar calități! Dar despre defecte nu am nimic de spus pentru că nu există. De când a apărut moda asta cu modestia jucată bine în public, care mai de care ne dăm plin de defecte și umblăm cocârjați sub greutatea lor. Cum spuneam, eu nu am defecte! Eu am doar calități. Când va apărea primul om care să spună că a făcut ceva excepțional datorită defectelor sale, atunci să mă treziți din somn. Până atunci sunt focusat doar pe calități. Ale mele, firește.

Vorbim de defecte așa cum vorbim despre drobul de sare. În loc să ne antrenăm, să ne dezvoltăm calitățile astfel încât să putem urni drobul de de-asupra noastră, noi ne căinim să dezvoltăm ceea ce nu avem. Căci astea sunt defectele, niște caracteristici lipsă. Noi vrem să facem din nimic bici și mai vrem să și pocnească. Bine măcar că nu miroase.

A încerca să faci ceva bun din defectele tale e ca și cum ai încerca să construiești pe un sol mlăștinos sau să cari apa cu ciurul. N-ai nicio șansă! Totul e pierdere de timp. Disperarea asta de a lucra la ceea ce nu ai seamănă cu o muncă de Sisif. Nu poți dezvolta nimicul. Nimicul nu crește, nimicul nu scade. Nimicul nu se transformă. Nimicul e un nimic. Ce nu se poate înțelege: mi sau ci?

De aia și spuneam. Eu nu am defecte. Am numai calități și doar pe ele marșez, doar la ele mă raportez, doar de ele mă folosesc. Multe, puține, la ele lucrez continuu. Doar ele îmi umplu sufletul de satisfacții, doar ele îmi transformă răbdarea în bucurie și rateurile în aha-uri scânteietoare. Nu poți iubi decât ceea ce există, iar calitățile există, precum bulinele.

Lasă un răspuns

