Unii oameni

Constat și asta mă pune pe gânduri că renunț foarte ușor la diverse legături. Pur și simplu am uitat de unii oamenii. Sunt surprins de ușurința cu care închei capitole, de relaxarea cu care uit de existența lor. E drept că universul meu devine mai firav, dar cu siguranță că devine mai sănătos. Și nu e vorba de niciun fel de ură, de niciun fel de răzbunare. Pur și simplu oamenii aceea nu mai există pentru mine.

Din când în când mă mai intersectez cu ei, dar nu-i remarc. E ca și cum nici nu ar exista. Nu e vorba de aroganță, ci de o limită a răbdării care a fost trecută și răstrecută. Din acel moment nu mai există nimic, decât uitarea. Și ce dulce e! E incredibil cât de revigorant, cât de sănătos, cât de liniștitor e să uiți de unii oameni. E ca și cum ți-ar da Dumnezeu șansa să-ți retrăiești viața, dar scoțându-i pe ei din ecuație. Și e atât de bine!…

Dar cel mai mare paradox e că uitarea asta devine un fel de comportament, care mă face să-i uit și pe alții, alții ce nu erau pe o asemenea listă. Și-i uit și pe ei și eu mă simt din ce în ce mai liniștit. Pare-mi-se, liniștea interioară e legată de numărul oamenilor cu care interacționezi. Deci, zero e idealul? Nu se știe niciodată. O viață avem și putem experimenta. Dar e greu de atins, căci mai sunt și oameni. Într-adevăr Oameni…

În rest, mă bucur de liniștea ce a rămas în urma lor. Căci așa pare să ne fie dat, ca fiecare om să fie echivalent cu o anumită unitate de liniște. Cu cât mai puține deșeuri umane cu atât aerul e mai respirabil. Și simt o plăcere nebună să respir. Zi după zi, ceas după cea. Și nu mă grăbesc nicăieri.

Lasă un răspuns

