Ce las în urma mea

Tolsto

Am fost întrebat deunăzi: dar tu ce lași în urma ta? Se pare că vârsta mea matusalemică i-a lăsat pe unii prostiți în ploaie. Cum să nu aibă mandea, adică tot eu, un rost pe acest pământ? Și când spui rost te referi în primul rând la perpetuarea speciei, căci așa suntem noi, niște curatori ai speciei umane. Ne îngrozește ideea că se va stinge odată cu noi. N-ai tu grijă, nu se stinge ea așa devreme! Oricum, la fiecare european ar reveni cam doi migratori. Așa că viitorul speciei e asigurat de alții. Și cu cât spor!

Dar să revin la ce las eu în urma mea. Chiar așa, ce las? Eu mi-aș lăsa toate datoriile, ipotecile și cohorta de pupincuriști care mă înconjoară. A nu se înțelege că eu sunt obiectul venerării lor. Nu! A tunat și i-a adunat în jurul meu. Aici exagerez. Nu a tunat și…

Vezi articol original 273 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

