Anatomia Prostiei

4a4b69edf54f72bf6d14e2e9aa020c71Am trăit s-o văd și pe asta! La etatea, mea cuprinsă undeva între sfârșitul tinereții și jumătatea de veac, am crezut că le-am văzut pe toate, am crezut că le-am experimentat pe toate, am crezut că între Demiurg și Drac nu e decât un om, un om mic, gârbovit, cu dinții rari și cu o mustață la fel de convingătoare. Dar m-am înșelat! Mi-am dat sama acum, acum după ce am experimentat pe propria piele că nu există niciun fel de limite, că bariere ne punem noi, din automulțumire sau prostie.

Astăzi, da – da, astăzi! – am înțeles cât de adâncă, de profundă, de magnifică și de neînțeles este prostia umană. A trebuit ca partidul bolșevic să câștige alegerile într-o manieră în care niciun alt partid nu a mai făcut-o niciodată în ultimii 27, dar ce zic eu, 100 de ani, ca tot ceea ce s-a întâmplat după acest moment să frizeze absurdul, ultima barieră a logicii, ca să înțeleg că acolo unde nu e, nici Dumnezeu nu cere.

Numai după o victorie capitală poate urma un eșec total, ca să putem înțelege că în cadrul partidului bolșevic între extaz și agonie nu stă decât el, alesul, farul călăuzitor al pomanagiilor, al celor care vor să trăiască fără să facă nimic, decât  să subziste, pe spinarea celor care muncesc ca proștii, el Baronul de Telemea! E de domeniul patologiei, al sociologiei duse la extrem ceea ce a făcut acest pitencantrop de Dunăre, ca să poți înțelege ce-i face pe oameni să creadă că un succes în alegeri reprezintă absolutul, că între ei și Dumnezeu nu e decât el, mustață rară și grizonată, care, în cele 4 clase ale sale, făcute pe bune, se află toată înțelepciunea unui țăran, ce și-a uitat în toiag și anii și credința.

Rar mi-a fost dat să văd oameni care prin autoîmplinirea lor au frizat și chiar frezat absurdul. Oameni ca Ponta, generalul de/în izmene Oprea și însuși Dragnea ne arată cât suntem de mici, noi oamenii, și, oricâte forțări și vrăji am face noi, niciodată nu ne vom depăși condiția dacă nu ne-om accepta-o. Tot ceea ce s-a întâmplat, de la 11 decembrie încoace, e cea mai clară dovadă că nu e nicio brânză de capul nostru, nici măcar dacă ne-ar chema Baronul de Telemea.

Lasă un răspuns

