Despre poze – partea a doua

M-am văzut azi în niște poze. Cel puțin așa scria, că eu sunt în ele. M-am uitat atent și nu m-am recunoscut. Recunoșteam locul, recunoșteam momentul, dar nu m-am recunoscut pe mine. Asta e incredibil! Mă uitam la mine, mă holbam la cel ce părea că aș fi eu și nu știam de unde să încep, de unde să îl iau pe megieșul din poză. Bune vremuri am ajuns!… Și măcar dacă ar fi fost poze de demult! Dar nu, sunt de colea, din alt an, nu departe de acesta.

Cred că am ajuns ca Whoopi Goldberg care, într-o zi, uitându-se la televizor, a văzut că rulează un film cu ea, dar nu își amintea când a jucat în el. Whoopi a făcut peste 150 de filme, iar eu cu siguranță peste 150 de poze. Și totuși, când am făcut eu poza în care nu mă recunosc? Doar eram sobru ca de obicei, îmbrăcat la fel de regulamentar ca un activist de partid, cu cămașa cu mânecile suflecate, cu primul nasture desfăcut… Singurul lucru ce făcea disonanță cu partidul era că purtam vestă ce-mi dădea un aer mai aristocratic, așa…

Și totuși, eu eram în poza aia sau altul? Nu mă recunosc și pace! E clar că trebuie să mă las de poze. Și măcar dacă aș fi mare amator de poze…. Pe când eu, mai mult pe lângă aparat, pe lângă fotograf… Dar uite că nu scap nefotografiat! Și totuși, specimenul din poză sunt eu? Și uite ce privire șugubeață, ironică are. Așa, de la distanță, din profil și din ceață aduce cu mine. Dar, oare, eu să fiu? Nu știu cum să mă iau, cum să mă depăn…

Și până la urmă, indiferent dacă sunt eu sau nu, de ce apar în poze? Adică de ce? Nu se poate fără ele? Dacă tocmai eu, care disprețuiesc această mare descoperire tehnică, nu-mi mai aduc aminte de un anumit moment, atunci e clar că deja am prea multe poze. Stop! Gata! Până nu aflu dacă sunt eu sau altul, am terminat-o cu pozele! Am zis!

5 gânduri despre “Despre poze – partea a doua

      1. Ai fi surprins să afli că în unele nu m-au recunoscut? Bine, parcă nici mie nu mi-a venit a crede că eu am putut fi aia… :))

Lasă un răspuns

