Cât îți trebuie să fii fericit

where_is_everybody_snoopy_zps2b9515afDacă ar fi să dau deoparte toate lucrurile pe care le-am avut din copilărie și până acum, iar lista nu e lungă deloc, ba din contra, și să mă împac cu ceea ce rămâne, constat fără niciun fel de surprindere că rămân cu totul, prin tot înțelegând sufletul. Căci ce e cel mai plăcut lucru decât să-ți știi sufletul liniștit și mulțumit. Și liniștea asta și mulțumirea asta nu se obțin decât în clipa în care renunți cam la tot.

Cu cât am avut mai puține lucruri în trecut, cu atât mai puține lucruri îmi doresc în prezent. Fiecare lucru pe care l-am dorit și uneori l-am avut, iar de cele mai multe ori l-am văzut la alții, acum nu-mi mai spune nimic. E ca și cum aș prețui un vin bun, dar nu-l mai beau, îl las pe seama altora. Și cum să nu fie așa când am în jurul meu atâtea exemple de cum să-ți calci în picioare propria fericire, alergând ca apucatul spre mulțumirea celor veșnic nemulțumiți, căutând mereu să te ridici la nivelul așteptărilor celorlalți, dar niciodată capabil să-ți privești în ochi propriile așteptări.

Privesc și mă minunez cât de fericit poți să fii în clipa în care nu-ți investești speranțele în lucruri și nici măcar în oameni. În cel mai bun caz ar trebui să-ți fie teamă să nu te dezamăgești pe tine, cel de ieri, cel care pleca la o vârstă fragedă cu pieptul plin de speranțe către o lume pe care o credea mai bună și mai dreaptă. Și apoi, când tot ce ai clădit în interior nu corespunde arhitecturii lumii exterioare, tu în loc să vezi ce mai e bun în tine și să ocrotești, te agiți să te schimbi, ca să ajungi așa cum vor alții. Și atunci când lumea ta exterioară se schimbă fără ca tu să  vrei, începi să mori, să-ți încărunțești sufletul, a cărei menire e să te mențină viu și fericit o viață.

Și cum să nu fie sufletul supremul tău bun, când tu ești singura ființă din regnul animal care e conștientă de sine. Iar fericirea nu e decât un gând, gândul că tu te poți cunoaște, te poți cerceta și te poți bucura de ceea ce ai clădit și ai ocrotit în tine. Și atunci, de ce altceva mai ai nevoie să fii fericit? 🙂

2 gânduri despre “Cât îți trebuie să fii fericit

Lasă un răspuns

