Despre oameni puternici

69cb1cd3e733d26285a77bf639d28e7cDați-mi un om puternic și-am să răstorn lumea, ar putea fi motto-ul meu în viață. Pricopsiți-mă cu oameni slabi și am să mă „răstorn” cu roțile în sus pe mine. Da! Cât adevăr în doar câteva cuvinte! Problema e că oamenii puternici sunt puțini, foarte puțini – eu personal am văzut în existența-mi pasageră câțiva și pe cei mai mulți de la distanță, ca să-i pot admira – în timp ce din cealaltă categorie ne prisosesc cu sutele sau poate cu miile.

Dar prin ce se definesc ei? Cum de cred atât de mult în oamenii puternici și-i caut și ziua și noaptea, uneori cu lumânarea, alteori cu lanterna, dar de cele mai multe ori cu mintea? Păi, răspunsul e simplu. Primii schimbă lumea în jurul lor în bine, ceilalți ne ciupercesc viața așa cum iedera plăpumește un copac bun.

Un om slab se va înconjura întotdeauna cu oameni slabi pentru ai putea domina, pentru a se putea simți și el superior, în timp ce un om puternic va căuta compania celor așijderea, pentru a avea mereu o sursă de energie, dar și un element valabil de comparație. Oamenii puternici își asumă mereu riscuri, deoarece nu pot schimba lumea și implicit pe ei neumblând pe căi bătătorite și, în plus, pentru că această experiență a riscului este neprețuită. De partea cealaltă, un om slab nu-și asumă nimic, ci pune pe alții să experimenteze, pentru ca în caz de eșec să nu cadă pe el măgăreața.

Și unii și ceilalți sunt oameni, dar ceea ce-i deosebește pe unii de restul e aceeași trăsătură de caracter, dar care în contact cu unii se numește curaj, în timp ce în cazul oamenilor slabi se numește frică: frica de alți oameni, frica de schimbare, frica de necunoscut, frica de propriul trecut și implicit viitor. E ca o monedă, o față înseamnă fericirea, o alta, suferința. Iar oamenii slabi aleg mereu suferința, căci până la urmă la asta se rezumă toată existența lor. Să suferi pentru că niciodată nimic nu e așa cum vrei tu, nici tu nu te-ai străduit suficient, dar nici cei care te înconjură și în esență că n-ai avut noroc pe lume.

De aia mi-am și zis că și efortul nostru ar trebui să fie pe măsură. Atunci când Dumnezeu ne scoate în cale un om puternic să facem totul pentru a nu lăsa clipa să se scurgă în zadar, iar atunci când ne intersectăm cu oameni slabi să avem puterea să le spunem: „Du-te cu Domnul!”, pentru a nu ne chinui pe noi cu ei, acești oameni care nu știu decât să se chinuie.

De aia și spuneam: dați-mi un om puternic și-am să răstorn lumea. Dar de unde să-l iau? Aia e! Dar nu mă las! Dacă în perioada următoare nu voi fi disponibil, atunci să știți că sunt în căutarea lui. E musai să fie musai!

Un gând despre “Despre oameni puternici

Lasă un răspuns

