Libertate

Tolsto

awards027d1Dintre valorile ce ne-au fost date, eu mă uit întotdeauna – ca un copil la vitrina cu prăjituri – spre libertate. Pentru mine totul începe, se dezvoltă și există numai în jurul libertății. Restul valorilor sunt doar subsecvente acesteia. Doar cine nu a avut cel puțin pentru o fracțiune de secundă libertatea, în toată plenitudinea ei, știe s-o prețuiască la adevărata ei valoare, iar valoarea ei e imensă și nesfârșită.

O apreciez atât de mult deoarece trezirea mea la viață, conștientizarea propriului Eu a avut loc în ultimii ani, cei mai prolifici pentru Ceaușescu, cei mai secetoși pentru noi, restul. Adolescența mi s-a consumat între restricțiile omnipotente și lipsurile omniprezente ale ultimilor lui ani. De altfel, pe atunci nici nu știam ce e libertatea. E imposibil să-i explici cuiva care nu a cunoscut-o niciodată, care se află în captivitate, ce e libertatea. Și cum orice explicație se face pe bază…

Vezi articol original 352 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

