De ce n-am votat cu USR? De ce n-am votat?

61828338Mă uit la televizor la sumedenia de emisiuni politice post alegeri, citesc diverse site-uri de știri, bloguri de atitudine politică și stau ca prostul în drum și mă gândesc de ce e o așa mare aglomerare pe partea dreaptă și de ce e doar un partid pe partea stângă? Într-o țară în care un număr covârșitor de oameni sunt săraci sau se simt săraci (40% din total), în care 80% dintre oameni sunt prost sau foarte prost plătiți, să te bați ca un nebun pentru voturile celor din clasa de mijloc, mi se pare nebunie curată. Dar la noi există clasă de mijloc? Dacă există, cât reprezintă această clasă? 5%? 10% din toată populația? Și pentru o așa imponderabilă populație sunt atâtea partide care vor așa de puțini oameni?

Îl ascultam aseară pe Cristian Tudor Popescu spunând un adevăr atât de evident încât eu, în prostia mea, nu l-am remarcat niciodată: PSD-ul a câștigat toate alegerile parlamentare organizate în România din 1990 încoace. Da, da, toate! Indiferent cum s-a numit, FSN, FDSN, PDSR, PSD-ul a fost primul în toate alegerile. Și a fost și este absolut firesc să fie așa. Într-o țară în care 80% dintre oameni trăiesc prost sau foarte prost să te bați pentru o minoritate care zice-se că face parte din clasa de mijloc mi se pare idioțenie curată.

Bunăoară, eu. Eu nu fac parte din clasa de mijloc. Nu am mașină, nu am casă (e a băncii), nu pot pune bani deoparte, deși nu duc o viață de risipitor, nu-mi permit excursii și voiajuri peste hotare. Oare fac parte din clasa de mijloc? Oare toți multitriștii care au votat cu PNL și USR duminică fac parte din clasa de mijloc? Nici pomeneală! Sunt la fel de săraci ca mine. Fac parte din clasa de jos, exact ca și mine, dar își dezavuează originea socială, nu și-o recunosc, ca și cum asta i-ar îmbogăți peste noapte. Singura diferență dintre mine și corporatriștii ce se cred superiori e că eu nu-mi doresc să fiu bogat. Eu nu-mi doresc să fac parte din clasa de mijloc. Eu vreau să mă bucur de viață fără să mi-o dau amanet altora.

Și atunci, în condițiile în care suntem atât de săraci cu toții, oare ce șanse poate avea peste 4 ani, peste 8 ani, un partid ca USR, un partid elitist, care nu a făcut nimic, dar absolut nimic până acum, doar a luat din voturile PNL-ului, deoarece multitriștii sunt dezamăgiți de partidul așa zis liberal? Cum aș fi putut vota cu USR-ul, un partid care nu va putea reprezenta niciodată interesele celor mulți și săraci, așa cum sunt și eu, cu un președinte la fel de carismatic ca o cizmă uzată? În ce lume trăim dacă noi credem că un partid cu tendințe de dreapta vrea să câștige într-o țară de oameni săraci, adică de stânga?

Dacă cineva își dorește să învingă PSD-ul în alegeri, atunci acel cineva va trebui să creeze un partid de stânga, al celor mulți și săraci, și nu unul simandicos și utopic, care nu ține cont de ceea ce sunt oamenii, ci de ceea ce vor iei să fie. PSD-ul nu poate fi învins decât cu propriile arme. Și primul pas este să recunoaștem că noi, cei care tot votăm ca proștii cu dreapta (care dreapta?), suntem săraci.

Lasă un răspuns

