Am fost la vot!

caricatura2bzilei253a2bcine2bva2bprelua2bguvernarea_558653Tocmai ce îmi pusesem scufia în cap, semn de somn curând, când îmi sună telefonul. Era un prieten decis politic și dornic nevoie mare să mă întoarcă și pe mine de pe drumul fără de întoarcere al indecișilor. Și-mi zice că e musai să merg, că altfel câștigă PSD-ul. Cum așa, îngaim eu între două căscaturi. Păi PSD-ul are alegători foarte disciplinați și niciunul nu va lipsi de la vot. Cum așa niciunul? Chiar dacă vreunul o fi mâncat ceva stricat de cu seară sau altul e în alte nevoi? Niciunul, mi se replică! Sunt cu toți un monolit! Votanții PSD sunt cu toții strâns uniți în jurul partidului și că PSD-ul și votanții au o unică voință. Măi să fie, replic mai mult adormit decât convins! Ba au și un cântec cu care merg la votare, adaugă samariteanul votant. Care? Sculați, voi oropsiți ai vieții! Au, Doamne, ia-mă! Dar ce-s ăștia, sectă? Nu! Mai rău, partid politic! Și au și un cântec cu care se întorc de la vot. Pe bune? Da! Stăi să-ți spun o strofă: Hei rup, hei rup, cad stânci de fier, în lupta dusă de brigadier! Bine, bine, închei eu discuția. M-ai convins! Mă duc la vot! și închid telefonul.

La prima oră a dimineții, după ce mă ferchezuiesc bine, iau calea secției de votare și dau să votez. Dar nu înainte de a vedea dacă nu cumva, în cursul nopții, s-au produs schimbări pe lista partidelor înscrise. Trăiesc cu speranța c-or fi apărut și altele noi. Căci, mă gândeam eu, așa e și pe internet. Acolo ritmul de împrospătare a datelor e foarte mare. Dar, aș! Nicio schimbare! Aceleași partide de hoți, bandiți și mafioți! Mă întorc acasă mai mult mort decât viu de emoția ce mă străbătea împreună cu gândul că din cauza mea va câștiga PSD-ul alegerile. Nici nu știu cum am făcut drumul până acasă, deoarece m-am tot gândit la cât de mare e votul meu de poate răsturna balanța victoriei spre un partid sau altul. Păi dacă știam că sunt așa de important  nu mai bine participam și eu la alegeri? Măcar așa aveam și eu un oareșce beneficiu. Dar ți-ai găsit! Eu și politica!

Ajuns acasă deschid televizorul pe unul din posturile de știri, de unde concluzia că sentimentul vinovăției nu-mi dădea pace, mă muncea de nu mai știam de mine. Pe unul din posturi îl văd pe Țiriac ieșind de la vot și spunând: „cei care nu votează n-au dreptul să deschidă gura”. Băi, m-am gândit eu, dacă Țiriac spune asta, cel care a luat pielea și de la vii și de la morți, pardon, și de la capitaliști și de la comuniști, cel care a jucat tenis cu Maurer, care a fost premier între 1961 și 1974 și care a participat cu entuziasm proletar la alegerile pentru Marea Adunare Națională, prin anii 50, atunci așa o fi. El are experiență democratică încă de la bază. Căci, cum a supt el țâța generoasă a tuturor puterilor de pe lumea asta, nu cred să mai fie altul pe lume.

Cu Țiriac în minte mai fac un drum până la secția de votare și mai hotărât să votez. Poate, poate s-o fi făcut vreo excepție și a mai fost înscris vreun partid politic, că de cele vechi sunt sătul și nu vreau ca prin indolența mea crasă să susțin PSD-ul. Mi-am spus ca măcar acum să dau dovadă de disciplină și să ascult pe cei mai mari ca mine care știu tot ce e mai bun pentru mine, chit că eu nu prea am parte de acel bine. Consult din nou lista cu partidele înscrise și mai, mai că-mi vine să fac un infarct. Nicio schimbare! Aceleași partide de hoți, bandiți și mafioți pe listă. Noroc că m-am ținut de poala unui polițai, altfel făceam cunoștință cu asfaltul și-mi venea conșțiința înapoi la cap. Durerea ce m-a cuprins era mare. Doream să votez și n-aveam cu cine. Simțeam că de votul meu atârnă destinul acestei țări. De nervi am înghițit ștampila de vot. Sau așa am crezut eu. În realitate înghițisem un drops. Am plecat acasă răvășit de durere că eu duc din nou PSD-ul la putere murmurând versurile lui Eminescu: nu credeam s-ajung a ajuta PSD-ul vreodată, pururi tânăr, înfășurat în manta-mi…

Acest text este un pamflet, la fel ca și democrația noastră.

Lasă un răspuns

