Pariul

ce5fc6d2269da0d0844582b68537f679Să nu pui niciodată pariu că o persoană anume are caracter sau invers! Eu am pus și am pierdut. În felul meu greșit de a vedea lumea, consideram și încă mai consider că oamenii sunt buni. Ba mai mult decât atât, despre cei care în situații ingrate au comportament urât, eu cred că aceștia s-ar putea metamorfoza atunci când cauza stresului este îndepărtată. Deși mi s-a spus să stau liniștit în banca mea și să nu mă hazardez pe acest tărâm, cel al jocurilor de noroc, eu, foarte curajos de felul meu, m-am aruncat cu capul înainte și am garantat moralitatea persoanei aflate la ananghie. Și rău am făcut!

Iată că roata vieții s-a învârtit și suferindul nostru de profesie ajunge și el pe cai mari, în postura în care să-și dea la iveală adevăratul caracter. Și care mediu e mai bun ca să vezi cu cine ai de-a face decât cel al puterii. De-abia atunci mi-am dat seama ce caracter viguros are omul nostru. Nicio schimbare în comportament, nicio tresărire! Ceea ce am crezut eu că este doar efectul vieții grele, nu era decât o formă normală de manifestare a lui.

Așa că eu m-am învățat minte și nu mai pun pariuri. Las oamenii care suferă să sufere, pentru că mi-am dat seama că veninul pe care-l strângem în asemenea situații vrem să-l împărțim frățește cu toți din raza noastră de acțiune atunci când Dumnezeu doar cu-n semn ne urcă cu hârzobul în cele ceruri. Se pare că e tare greu să lași butoiul cu ură de-o parte și să înveți din experiențele neplăcute ale vieții tale. De acum înainte n-am să mai încerc să văd ceva bun în fiecare om, indiferent cine e acela. Se pare că în asemenea cazuri cauționarea celor vremelnic căzuți cauzează grav imaginii ființei supranumită om.

Un gând despre “Pariul

Lasă un răspuns

