Odată că vârsta

mens-anti-aging-tipsCe-mi place tot mai mult la ce viață duc e că fiecare lovitură pe care o primesc de la viață nu o mai iau personal, ci doar didactic. Încerc să înțeleg ce mi se întâmplă, iar cicatricea ce-mi rămâne o socot doar o cunună pentru o nouă treaptă urcată. Când mă uit în oglindă nu mai știu care șanțuri de pe față, de pe frunte, de pe obraji sau de pe gât sunt de la vârstă și care de la viață. Până la urmă toate experiențele se contopesc liniștindu-mă pe mine.

Cel mai ciudat mi se pare că am din ce în ce mai multă încredere în oameni. Și asta poate pentru că nu mai am așteptări de la ei, ci doar de la mine. Și una e să nu-i dezamăgesc. E drept că-s foarte selectiv, dar cei ce-mi trec prin furcile caudine primesc totul de la mine. Iar totul acesta este ceva foarte relativ. Și asta îi îngrozește cel mai tare pe ei. Nu-și pot imagina de unde atâta detașare, dar și implicare în același timp, de unde am atâta încredere în ei, când eu nu mă cunosc pe mine. Așa e, cu observația că nu mai am încotro.

Apoi mai e și atitudinea în fața eșecului. Nici nu mai știu ce e ăla. De multe ori, când mă uit în oglindă, nu deosebesc omul din mine, de faptele sale. Nu mai știu dacă am avut succese sau eșecuri și nici nu mai știu unde mă îndrept. Dar mă simt atât de bine căci știu că dincolo de succese și eșecuri rămân oamenii care m-au înconjurat la un moment dat. Și la cât curat am făcut în jurul meu, tot au mai rămas ceva, cale de o viață.

Dar cel mai frumos, odată cu vârsta, e că sunt încărcat de toate aventurile vieții mele, că fiecare eșec – și-au fost multe – și fiecare succes – nu-mi prea aduc aminte de ele – îmi dau tot timpul de gândit. Sunt atât de ocupat de câte am făcut și mai ales n-am făcut, încât uit să mă-ngrozesc ce jos mă aflu. E adevărat că sunt jos, dar sunt cu mine, același cu cel ce-am plecat să-mi populez lumea. Și nu e bine și nu e nici rău. E doar liniștitor căci fiind plin de mine am ce da și altora.

6 gânduri despre “Odată că vârsta

Lasă un răspuns

