Superluna

supermoon-public-domainAm auzit că vine luna peste noi. Că e mare cât casa, casa poporului, firește, și o să ne potopească de n-o să mai știm nimic de noi. Cică de 70 de ani n-am mai fost o așa lună. Un fel de luna lunelor, cam lunatecă ea, zărghita, dar treacă de la noi. Chiar așa! Cum s-or fi descurcat atâtea generații fără superlună? Cum au putut trăi sărăcuții de ei fără să se bucure de vederea ei atâta amar de popor, de oriunde ar fi, dar mai ales de la noi?

Ce bună ar fi fost o superlună, în perioada comunistă, mai ales ales în ultimii săi ani, când Ceaușescu ne punea să jucăm mijoarca nelegați la ochi, dar cu lumina tăiată. Cu cât era epoca mai de aur, cu atât noi n-o mai vedeam deloc. Ce succes fenomenal ar fi avut atunci o superlună! Atunci să te fi ținut fericire generală și chiar națională. Oameni care nu s-au văzut de-o viață, că n-aveau cum, și-ar fi înălțat privirea spre superluna cea semeață și și-ar fi intersectat privirile. La cât de întuneric era pe atunci până și un orb ar fi văzut-o. Și nu doar cei din Brăila, ci și cei din Ocna Șugatag. Poate așa am fi văzut și noi mărețele împliniri sau realizări, că le-am uitat. Dar fără superlună…

Superluna asta, în același timp, pare că vrea să se ia la harță cu îndrăgostiții. Păi ai să mai vezi tu tineri înlănțuiți sub clar de lună? Sub superlună va fi ca sub un gigantic reflector sau chiar sub o lupă, spre deplina fericire a părinților grijulii, care vor să știe ce fac odraslele lor mai ales în timpul în care se petrece prin viețile noastre superluna.

Dar lupii? Lupii ce-or să se facă săracii? S-or mai încumeta ei să urle la lună? Tocmai la o superlună? Mă îndoiesc nițel. Superluna asta v-a influența lanțul trofic și-n loc de urlete lupicole vom avea parte de tăceri lunare sau, în cel mai bun caz, de mieuneli torcăite.

Așa că eu am de gând să mă bucur de superlună și să profit la maxim de ea. Voi pleca pe urmele pașilor pierduți, în speranța că-mi va lumina calea. Și sunt hotărât să mă opresc atunci când va avea loc un alt fenomen rar, supersoarele. Dar supersoarele are de gând să se întâmple un pic mai târziu, așa, mai spre înserat. Totul e să nu mă prindă pe drum, căci mi-e că supersoarele și superluna or să-mi țină cununa, iar eu nu voi să paț asta. Uof, superluno!

Lasă un răspuns

