Nu știu alții cum sunt…

baby-and-mirror…Dar eu, de fiecare dată când socotesc în mintea mea neroadă că ceva a ieșit bine, simt o nevoie lăuntrică de solitudine, de a savura în liniște, în forul interior momentul. De altfel, orice lucru foarte bine făcut nu e ceva peste care să dai în fiece zi și din acest motiv aceasta-i forma mea de-a-l imortaliza. Mă retrag nițel și savurez o țigară imaginară, un trabuc, de pildă, obligatoriu în afara oricărei clădiri, undeva unde să mă bată vântul, să mă acopere claxoanele mașinilor și zgomotul neîntrerupt și dezlânat al orașului.

Mă opresc din mers și las ca toate să treacă pe lângă mine, dar mai ales peste mine. Fiecare asemenea moment îl văd ca pe o formă de primenire interioară, ca pe o treaptă pe care o urc sau o cobor, dar și ca pe un moment în care să privesc liniștit la drumul acesta nesfârșit ce face viața atât de interesantă și de surprinzătoare.

De obicei, stau nemișcat între toate, nepăsător la ele și mă gândesc undeva, departe, poate la ceva ce nu poate fi atins, dar care mă intrigă și mă provoacă. Cred că țelul vieții nu e să atingi neapărat ceva ci să tinzi spre el. Oricum, nu știi dacă ai să-l atingi, dar măcar știi că te-ai deplasat din punctul A, în A1. Și oricât de mic e un pas, el tot pas rămâne.

Cum spuneam, nu știu alții cum sunt, dar eu, de fiecare dată când ceva a ieșit bine, mă întâlnesc cu mine, ne strângem în brațe, ne felicităm și stăm spate în spate înconjurați de freamătul vieții. Atunci ne auzim cel mai bine. E drept că uneori e foarte multă liniște acolo, dar, uneori, locul freamătă de idei, de fapte analizate și de gânduri împărtășite. Și zău dacă sentimentul de împlinire nu e mai dihai atunci! În rest stau liniștit cu mine însumi, chiar dacă nu știu alții cum sunt…

Lasă un răspuns

