Ce înțelege fiecare

Pe mine ce mă frapează în interacțiunea cu alții e că deși vedem același lucru, obiect, ființă, persoană, fiecare din nou sesizează o altă caracteristică. Ca în exemplul ce urmează. Vorbeam zilele trecute cu o persoană față de care nutresc o stimă corespunzătoare și din una în alta am ajuns să discutăm despre personalul navigant de pe avioane. Părerea persoanei era că e foarte tare să fii stewardesă, uită-te și tu ce maldăr de bani câștigă fetele astea și, în plus, mai văd și lumea toată dacă ajung să lucreze la vreo companie aviatică de prin Golful Persic. La care eu am completat cu fraza: și când te gândești că nu e nicio diferență între ce face o stewardesă și un chelner. Pune-te masă, ridică-te masă! Faci o școală în care înveți cum să debarasezi măsuțele din avion și să umpli paharele cu vin, apă sau suc. Persoana nu a penetrat vorbele mele, revenind obstinant la cât de bine câștigă fetele în cauză.

Pe de altă parte, mi se pare de-a dreptul interesant comportamentul oamenilor, indiferent care ar fi aceea, atunci când ajung într-o funcție de conducere. Unii se înconjură de oameni diferiți, pentru a suplini ceea ce nu stăpânesc, vor să învețe sau au nevoie, alții pun accent pe oameni care sunt asemeni lor, în timp ce e posibil să existe câțiva și nu la noi în țară, care să populeze mediul lor înconjurător cu oameni inferiori, ușor de condus, care nu le vor pune niciodată la îndoială poziția și autoritatea.

Se pare că în esență niciunul dintre noi nu greșește nici prin ceea ce face și nici prin modul în care gândește, căci tot ceea ce ne reprezintă este o reflectare a lumii noastre interioare, a dorințelor noastre, a idealurilor, a sistemului nostru de valori. Căci, indiferent cine am ajuns să fim, ceea ce ne guvernează nu sunt lucrurile și experiențele pe care le-am acumulat la maturitate, ci în acea perioadă din viață când în basmul copilăriei începea să se ițească urzeala lumii reale. Totul se rezumă, în esență, la ce basm ne-a prins maturitatea, deoarece tocmai atunci unii dintre noi începeau să numere, în timp ce alții să viseze. Și nu e nimic rău în asta.

Un gând despre “Ce înțelege fiecare

Lasă un răspuns

