Despre majorități, despre unanimități…

Tolsto

De fiecare dată când aud de majorități, mie unuia mi se face frică. De fiecare dată când aud de unanimități eu mă îngrozesc. Nu știu cum se face, dar de fiecare dată când văd oameni care îmbrățișează aceeași idee, același crez, același gând, simt o nevoie inexplicabilă să fiu în opoziție. Mă sperie majoritățile create ad-hoc, care cu entuziasm de orice fel susțin orice, fără să știe prea bine pentru ce militează.

Din acest punct de vedere am o lungă experiență de opoziționist fără simbrie. De când mă știu am fost reținut când a fost vorba să susțin previzibilul, să legitimez inevitabilul. Am crezut, și spre surprinderea mea mai cred și acum, că nu există situație fără ieșire și că orice om cu capul acolo unde trebuie, adică pe umeri, poate schimbe lumea în care trăiește, susținându-și propriile idei.

Dar cum am devenit atât de anti nu e greu de…

Vezi articol original 302 cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

