Despre prietenie

citate-steve-jobsCât de mult mi-am dorit să am prieteni și cât de mult mi-am dorit să fiu înconjurat de oameni! Când spun asta, mă refer la copilărie, la acel moment de toamnă, când ziua se micșora, iar cei de vârsta mea intrau mai repede în casă. Atunci, tare mult mi-aș fi dorit să fiu mereu înconjurat de ei. Doar simpla lor prezență fizică, obișnuitele boacăne, țipete sau râsete erau suficiente să-mi coloreze lumea și să mi se pară că eu sunt totul, adică lumea mea de copil îmi era suficientă.

Între timp am crescut și din toată dorința asta n-a mai rămas decât o haină ruptă. Acum nu-mi mai doresc prieteni, nu-mi mai doresc să fiu înconjurat de oameni pentru că simpla interacțiune, simpla conversație nu-mi mai spune nimic, nu-mi mai oferă niciun fel fericire care să-mi populeze universul astfel încât să mi se pară că toată lumea e a mea.

Am ajuns să evit conversațiile de conveniență, pentru că am ajuns la convingerea că nu mi-am trudit atâția ani sufletul ca să ajung doar să-mi exersez deprinderile de om. Fiecare conversație de salon mă lasă de fiecare dată mai sărac pe interior și-mi subțiază lumea în care trăiesc. Ajung să simt că după fiecare astfel de experiență asist la decesul unui om cunoscut mie și asta mă doare ca și cum ar fi aievea și nu-mi doresc să mă obișnuiesc cu durerea.

Cineva, citindu-mi rândurile care se înșiră pe acest colț de blog, a tras concluzia că acestea vin de la un interiorizat și pesimist. Nu l-aș contrazice, ci doar aș completa că acel om e mult mai complex și împăcat cu el însuși încât să lase și altora cortina mijită, astfel încât să vadă și ei că cine își pune întrebări caută cu precădere răspunsuri tot în el și nu-i e teamă să spună asta și altora.

Același om, adică eu, preferă să petreacă poate doar și un minut cu cineva, în urma căruia să rămână impregnat de gânduri și idei cât pentru o viață. Căci nimic nu poate fi mai frumos, mai incitat pe lumea asta decât să vezi în fiecare zi din viața ta un pas pe care-l faci spre cunoașterea lumii și a ta însăți. Asta-i definiția prieteniei pentru mine…

2 gânduri despre “Despre prietenie

  1. Cat de bine înțeleg!
    Eu am ajuns la concluzia că inconștient fac ce fac si alung oamenii din jurul meu. Uneori până si cei din familie imi par…prea mult.
    Nici în copilărie nu-mi doream prieteni, aveam cărțile.

Lasă un răspuns

