Basarabenii…

Tolsto

Îi ştiu pe basarabeni de mult. Adică din totdeauna. De când am deschis ochii şi schimbam canalul, mai bine zis mă uitam la televiziunea moldovenească, i-am văzut pe ei, aceşti români vorbind o limbă un pic altfel, ce doreau să-şi croiască o personalitate aparte în sânul lagărului sovietic. Şi când spun lagăr nu mă refer la semnificaţia pe care noi o ştim, ca spaţiu de exterminare, deşi chiar asta era, ci la acel loc care reunea mai multe popoare în cadrul unui experiment global, ce se dorea a fi unic în istorie.

De atunci au trecut ani, chiar foarte mulţi ani. Am avut ocazia să-i cunosc în persoană pe unii dintre ei. Şi de fiecare dată nu am putut înţelege admiraţia lor pentru ruşi şi dispreţul lor faţă de tot ceea ce este românesc. Un sentiment asemănător întâlnim şi la ardeleni, care se consideră superiori celorlalţi români şi nutresc încă…

Vezi articol original 578 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

