De ce merg copiii seara la film

ice-age-collision-course-198805lChiar așa! De ce merg copiii seara la film? La întrebarea asta ar trebui să răspundă părinții, mai ales când moștenitorii au vreo 6, 7 ani. La Ice Age am nimerit la apus de soare, tocmai când se îngâna somnul adânc cu visele relaxante ale copiilor. Dar nu a celor care au fost la mall. Cu siguranță că aceștia trăiesc după un alt fus orar, fus după care părinții își câștigă experiența. În sala aia mare, de 1.000 de locuri, erau ocupate aproape în exclusivitate doar cele premium, semn că părinții oferă copiilor lor tot ce este mai bun.

De la un capăt la altul al filmului s-a crănțănit, s-au foșnit pungi, s-au scăpat cutii, uneori chiar s-a și plâns, pentru ca printre picături unii părinți să-și strige copiii pe toate numele posibile să se liniștească. Am trăit senzația că am nimerit la un curs de dicție, copiii, indiferent de vârstă repetau cu voce tare, răspicat și rar replicile personajului iubit. Mă simțeam ca la Cenaclul Flacăra, unde Păunescu îți îngâna artiștii. Cum filmul a fost 3D, deci multă acțiune, cel puțin vizuală, pe centimetru pătrat de ecran, cred că niciun copil n-a apucat să adoarmă. De altfel ar fi fost dificil în vacarmul sporit de unii părinți care intraseră la film fără ochelari de rigoare, operațiunea de cumpărare a acestora producându-se după debutul filmului.

Nu pot să uit dialogurile zgomotoase între generații. După calupul de reclame, dar înainte de film, ecranul a fost populat cu amenințarea să nu înregistrăm filmul sub titlul de avertisment. La întrebarea unei fetițe ce înseamnă avertisment, tatăl, candid de altfel, i-a răspuns că fumatul e interzis. După ce am răsuflat ușurat că fetița de grădiniță nu va începe să pufăie vreo țigară fără filtru sau chiar un trabuc, m-am scufundat în film, atât cât mi-au permis copiii neodihniți și părinții lor nădușiți de grijile multinaționalelor lor nefericite.

2 gânduri despre “De ce merg copiii seara la film

  1. Pentru că..părinți responsabili?! 😀

    Eu am învățat că trebuie separate lucrurile. Așa că am ales așa: 1. copiii merg la film singuri (adică în grup, doar ei, fără părinți, pentru că au trecut de limita minim admisă de vârstă :-D) și 2. numai la orele decente ale prânzului sau dimineții.

Lasă un răspuns

