Exercițiu de admirație

Când vine vorba de 14 iulie, mintea mea zboară spre cine e mai legat, de la noi, de Francia

Tolsto

Capul meu este plin de Chirițe, Măriuci, farmazoni din Hârlău, Sânziane și Pepeli și asta pentru că în copilărie am citit și am răscitit piesele lui Alecsandri. Era o carte groasă, albă, necartonată (asta ca să nu reziste mult presupun) din colecția Patrimoniu. Spun asta deoarece am constatat cu o oarecare surprindere că Măria Sa Google îl aniversează pe Alecsandri. Mi se pare ciudat, chiar foarte ciudat. De ce l-am celebra pe Alecsandri? De ce ne interesează pe noi un boier moldovean de acum doua secole?

Eu cred că Măria Sa Google are dreptate. Nu vreau să spun nimic despre poeziile sau viața politică a lui Alecsandri sau a fratelui său care a fost primul ambasador al României la Paris, ci doar de pasiunea lui Alecsandri pentru teatru. Școlit la Paris (oare unde puteau merge fiii de boieri dacă nu la Paris), a intrat în contact cu teatrul francez, sfârșind…

Vezi articol original 249 de cuvinte mai mult

Un gând despre “Exercițiu de admirație

Lasă un răspuns

