Despre certitudini

Dacă-mi place ceva în mod deosebit cu îmbătrânirea mea este că-i privesc pe cei tineri așa cum m-aș privi pe mine cel de ieri, de undeva din afara corpului, în timp ce-mi analizez reacțiile. Cel mai tare e că acum am foarte multă răbdare și știind cum am fost eu cel de ieri, nu mă miră să văd cum cei de azi se comportă cam tras la indigo cu mine, cel de ieri. E chiar amuzant să vezi câtă strofocare, câtă agitație, câți neuroni și câtă transpirație sunt consumate mai pentru nimic, căci nimic se cheamă să încerci să devii ceea ce nu știi că nu poți să fii.

Și pentru că acest comportament mă amuză, încerc de cele mai multe ori să nu stau prea mult în preajma lor. Simt că ar considera că-i iau peste picior și n-aș vrea asta. Cum la vârsta de 20 de ani ai numai certitudini și nicio dilemă, nu are niciun rost să mă introduc în ecuație. Aș fi ca dintr-un alt film. Eu, de exemplu, acum am doar dileme. Partea interesantă e că-mi place. Dilemele mă țin ocupat. Dilemele mele, firește.

Cum spuneam, înaintarea în vârstă are avantajele ei, cu minima condiție să-ți accepți vârsta, căci altfel ai să simți că ceva, ceva nu cadrează cu ambițiile: corpul. Pârdalnicul! El nu are creier, el nu știe ce-ți dorești tu. El tot își încetinește funcțiile ca să intre la un moment dat într-un fel de stand by evolutiv total. Partea bună e că mintea nu ține pasul corpului, ba o ia în sens invers și-ți ridică la fileu unele idei de care nu te credeai în stare.

Așa că eu stau pe margine și-mi tratez dilemele ca pe un sudoku. Încerc să le rezolv în așa fel încât răspunsul la una să nu afecteze misterul la alta. Și de la atâta sudoku nici nu mai simt cum trec anii, ci văd cum îmi cresc dilemele, ca parte din felul meu de-a fi. Acum, teoretic, trebuie să mi le las pentru moment deoparte. Mă cheamă niște tovarăși mai tineri la bere. Dar nu-i bai. La cât se vor strofoca, la cât se vor agita, la câți neuroni și la câtă transpirație vor consuma ca să-mi demonstreze convingerile lor, singura certitudine cu care voi pleca de acolo este că nu există nici certitudine, ci doar dileme.

Un gând despre “Despre certitudini

Lasă un răspuns

