Despre prima impresie

bloggers-voiceSe poate să sărim peste prima impresie? Se poate să trecem direct la a 2 – a sau chiar la a 9 – a? Eu chiar îmi doresc asta. Constat cu destul de multă plictiseală că nu știu să-mi fac o primă impresie. Poate ar trebui să urmez un curs intensiv de prime impresii. Pur și simplu mai toate îmi sunt eronate. Pur și simplu prima impresie nu se mai pupă cu cea de-a doua. Prima și a doua seamănă cu niște vagoane care nu se pot conecta între ele. Prin urmare, nici urmă de a aprofunda o legătură de orice fel, fie ea și 100%  superficială cu acea persoană.

Cunosc oameni care spun că nu judecă pe nimeni la prima vedere. Pe bune?! Și cum anume se procedează în acest caz? Cum să faci să nu judeci pe cel care-l vezi pentru prima dată? Poți oare comanda minții să nu-ți introducă preopinentul într-o cutie sau alta? Și cum anume? Eu am atâtea cutii în cap de am ajuns să le țin evidența în scris. Glumesc! Dar departe nu sunt. Cum dau de un om, cum am deja o părere despre el. Și uite așa am o părere despre toți. Și zău dacă mă ajută la ceva. Mai ales când aceasta nu e congruentă cu a doua.

Și cel mai mult mă deranjează această prime impresii cu cât nu-mi propun să transform persoanele pe care le cunosc în surse ale reușitei mele viitoare, în celebrul acronim PCR: pile, cunoștințe, relații. Cum sunt pe lângă atunci când vine vorba de interese materiale, e și firesc să nu privesc oamenii din acest punct de vedere. De la vlădică la opincă privesc oamenii din aceeași perspectivă, doar a cunoașterii. Mai departe nu mă duce capul sau nu-mi găsesc interesele.

Așa că m-am gândit la o soluție. Cum impresiile mele despre aceeași persoană se bat cap în cap, nu-mi rămâne decât să consider că fiecare impresie se referă la altă persoană. Astfel, în mintea mea, am toate șansele să cred că n-am cunoscut o singură persoană, ci două. Doar astfel post să scap de a doua impresie, care la mine va fi tot timpul prima. Ah! Abia aștept să-mi fac prima impresie despre aceeași oameni, iar și iar!

Lasă un răspuns

