De ce iubim America

Tolsto

Habar nu am de ce iubesc românii America. Am remarcat în schimb cum se comportă în general românii când intră în contact cu alte popoare. Suntem poporul cel mai dornic să ne integrăm într-o comunitate atunci când emigrăm. Atât de mult ne dorim să fim considerați de-ai locului încât uităm subit propria noastră limbă.

Mă uit cu o anumită curiozitate la românii noștri care lucrează în Spania sau în Italia și ascult atent noua limbă română pe care o vorbesc, puternic împănată cu vorbe din acele limbi, cuvinte învățate mai mult după ureche. Sunt surprins când întâlnesc americani cu nume pur românești și care nu știu o boabă din limba noastră și asta pentru că părinții și bunicii lor au crezut că dacă îi învață doar engleză vor termina cu greaua moștenire românească.

Am avut un coleg la facultate venit din Basarabia care mi-a mărturisit că a învățat limba română…

Vezi articol original 170 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

