Despre incursiunile în copilărie

catalog_pag_poezii_din_copilarieDe fiecare dată când scriu ceva despre copilărie nu simt nimic. Dar absolut nimic. De altfel nu scriu despre copilărie dintr-un sentiment de nostalgie nemascată. Pur și simplu o fac pentru că-mi place să-mi calibrez sentimentele ce mă străbat azi, reamintindu-mi cum mă raportam atunci față de diverse lucruri, persoane sau întâmplări. O fac ca un exercițiu necesar. Altfel nu aș putea cunoaște adevărata valoare a unui lucru, a unei relații sau a unei întâmplări prin care trec.

De fiecare dată când fac incursiunea în copilărie îmi dau seama de importanța redusă a tot ceea ce mi se întâmplă acum. Constat – la început a fost cu deosebită surprindere – că nu mai sunt capabil de nicio o emoție totalmente nouă, că tot ceea ce e important pentru o ființă umană, am experimentat în copilărie. Din acest motiv plonjez în trecutul meu pentru a mă raporta la prezent cu măsură.

Destule persoane care nu mă cunosc, persoane care-și dau frâu liber sentimentelor de orice fel destul de repede, văd reținerea, detașarea, calmul meu ca o formă de disprețuire a lumii înconjurătoare și implicit a lor. Cu alte cuvinte, în cazul meu e vorba doar de aroganță. Și asta se întâmplă pentru că tot ceea ce nu înțelegem la cei care ne înconjoară, noi etichetăm ca fiind ceva rău. E greu să explici cuiva ca tu ai cunoscut un anume tip de emoție și că acum nu faci decât să-i înțelegi sensurile mai profunde, dar la foc mic.

De altfel, această etichetare nu mă deranjează deloc, pentru că sunt conștient de faptul că cel mai greu lucru e să schimbi altora modul de gândire. Așa că eu îmi văd de incursiunile mele în copilărie, ca să mă înțeleg mai bine pe mine, cel din prezent. Uneori, mi se întâmplă să tresar când conștientizez ce sentimente m-au parcurs atunci, fără să le pot conștientiza, deci, înțelege. Tot ceea ce simțeam atunci era doar o stare de beatitudine, pe care acum înțeleg că nu o mai pot avea, dar măcar îmi pot aminti de ea. Și asta îmi dă o stare de bine.

Lasă un răspuns

