Despre reușita în viață

Discutam deunăzi cu o persoană – nu spui cine, ființă relativ importantă – despre reușita în viață și cum ne influențează aceasta starea de spirit. Eu personal, dacă ar fi să mă raportez după diferitele scări de valori materialicești, m-aș putea considera un nereușit în viață. Dar nu fac asta, deoarece reușita în viață e un lucru foarte relativ. Depinde foarte mult la ce o raportezi și mai ales depinde de cât de mult savurezi fiecare împlinire personală.

Eu, de exemplu, după aproape fiecare pas de furnică pe care-l fac prin viață, îmi iau în răgaz de timp să mă uit înapoi. Profit de cei aproximativ 1.80 metri ai mei pentru a scruta cu privirea trecutul apropiat sau mai îndepărtat. Și această privire înapoi pe mine mă satisface. Dacă ar fi să mă compar cu alții aș face cea mai mare greșeală, deoarece eu nu am beneficiat de aceleași circumstanțe cu diverși reușiți în viață și, mai ales, nu am aceleași calități ca și ei. Din acest motiv încerc pe cât posibil să mă bucur de ce-am realizat.

De altfel, dacă m-aș limita doar la partea materială, de la cât am acumulat sub piele, sub formă de osânză, până la cât am pus în bancă, sub formă de cash-ul izbăvitor, aș pierde din vedere un lucru fundamental, că reușita în viață este direct proporțională cu acceptarea de sine și nu cu lucrurile pe care le posezi. Marea diferență între cele două noțiuni este că toate lucrurile le poți pierde, în timp ce căptușeala spiritului tău se menține și crește continuu, fără riscul sărăcirii, cu excepția cazului în care dă peste tine o senilitate mai juvenilă.

 În rest, dacă dau peste un om mai hotărât, mai încrâncenat să reușească în viață, eu mă dau deoparte, pentru a-i crea toată condițiile pentru o reușită deplină. Rămas în urma sa nu fac decât să contemplu disperarea de a-i întrece și pe alții, încrâncenare care nu ia sfârșit niciodată. Așa că nu-mi rămâne decât să mă mai opresc din când în când să-mi savurez reușitele microscopice și să mă dau la o parte când cineva nu mai are răbdare cu propria viață.

Un gând despre “Despre reușita în viață

Lasă un răspuns

