Despre fericire

citat-teodor-maziluAm spus-o de mai multe ori că nu știu ce-i fericirea și asta deoarece pentru mine e mai important să fiu liniștit, mulțumit și împăcat cu mine însumi, cu lumea și, dacă pot, cu Dumnezeu, decât să încerc să stăpânesc ce nu-i de stăpânit, adică sentimentele oamenilor. Constat acum că am greșit și sunt nevoit s-o recunosc. Dar asta nu înseamnă că filosofia mea de viață s-a schimbat. Nici pe departe. Doar că am completat-o cu ceva ce se poate întâmpla destul de rar și anume cu sentimentul pe care-l parcurgi atunci când vezi că cineva în care ai mizat că poate mai mult reușește.

Acesta e pentru mine sentimentul de fericire, pentru că simt o eliberare totală și cum un zâmbet larg îmi cotropește fața. Fiecare om care își depășește condiția, fiecare om care dă mai mult de la el fără ca cineva să-i ceară asta mă umple pe mine de sentimentul utilității depline și asta pentru că sunt conștient că eu nu am nicio contribuție la ceea ce a realizat, la ceea ce a făcut, doar că sunt martor la transformarea pe care un om a cunoscut-o.

Așa că, din când în când, îmi ies din haina interioară îmbibată în liniște, în mulțumire și împăcare cu mine însumi, cu lumea și poate cu Dumnezeu și-mi las sufletul să horească. E singura exaltare pe care mi-o permit pentru că știu că nu pot fi dezamăgit în condițiile în care nu investesc nimic în cel ce a reușit ci doar admirația și respectul meu. Apoi stau mut în lumea mea și încerc să înțeleg momentul divin pe care l-am parcurs, dar îmi dau seama că e imposibil. Așa cum nu știu de unde venim și unde ne ducem, tot așa nu știu de ce un lucru care nu-mi face viața mai arvunită, mă transformă mai mult.

Și astfel, constat că depărtarea mea de oameni mă ajută să-i apreciez pe cei ce vor mai mult decât li se cere, pe cei ce nu se împăunează cu munca lor, deoarece puțin știu tot ce-i în spatele acestui tumult, pe cei ce scapă printre degete bucăți din succesul lor, pentru că împlinire fără binele comun mai rar se poate obține. Și apoi mă-ntorc să-mi număr banii. Care bani? :)))

3 gânduri despre “Despre fericire

  1. Ma insel eu, foarte probabil asta, sau exista aici citeva contradictii flagrante?! Pentru mine fericirea chiar asta inseamna, o impacare cu tine insuti si cu lumea din jurul tau, echilibrul launtric, cel care iti permite sa te multumesti cu foarte putin, sa fii fericit in sensul stoicilor.

  2. …orice incercare de-a dori mai mult, provoaca dezechilibre majore, fericirea devine o iluzie, ramai cu himere dupa care alergi ca un bezmetic… „Depasirea conditiei” cea mai mare farsa a vietii! Uriah Heep este personajul care reuseste asta in cel mai categoric mod! Depasirea de sine, asta este cu totul altceva! „Omul nu e perfect, e in devenire”, cum ar spune Protagoras…

Lasă un răspuns

