Degetul

Epoca contemporană (sic!) mi-a adus aminte de ce la bisericile din nordul Moldovei, acum vreo 500 de ani, se practica pictura exterioară. 😛

Tolsto

Eu știam că prin deget ne referim la un analfabet care iscălește prin tamponarea unei coli de hârtie, cu degetul mare înmuiat în prealabil în diferite cerneluri. De aceea, în anii noștri, odată cu viața ghidușă a online-ului, credeam că analfabetismul a fost răpus la orașe și sate. Spun asta deoarece cu cât online-ul e mai prezent în viețile noastre, cu atât noi renunțăm la a mai scrie pe hârtie și, prin urmare, nici neștiutorii nu mai pot înmuia degetul în cerneală, pentru că online-ul nu permite asta.

Ba mai mult decât atât, am crezut că online-ul înseamnă că toată lumea va ști să citească, pentru a putea naviga precum Ulise pe diferitele pagini ascunse sau mai puțin ascunse ale internetului. Dar ți-ai găsit. Uite că analfabetismul a revenit la modă, ba chiar își arogă din nou întâietatea, așa cum a mai făcut-o pe aceste meleaguri, timp de câteva mii…

Vezi articol original 309 cuvinte mai mult

Un gând despre “Degetul

  1. În total asentiment. De la o vreme și pe mine mă tulbură gândul că am ajuns să ne exprimăm lovind cu degetul într-un ecran sau cu degetele în niște pătrățele de plastic. Mi-e teamă că vom uita ce înseamnă cu adevărat scrisul, una dintre cele mai mari realizări ale umanității. Și că mesajele noastre devin de un efemer din ce în ce mai alarmant…

Lasă un răspuns

