Despre respect

Tolsto

Sub masca asta a mea – de intoleranță crasă – sunt mereu atent la ceea ce aud în jurul meu, la ceea ce se spune despre diverse persoane. Dacă cineva își imaginează că mă obosesc să ascult bârfe, șmenuri, șușanele se înșeală amarnic. Nu mă înteresează despre ceilalți decât lucruri pe care le pot considera exemple. Și punct! Prin urmare aud oameni care se plâng că o persoană sau alta nu manifestă destul respect față de ele. Că deși se fac toate eforturile, acea persoană – sau oricare alta – le ignoră într-un mod jignitor.

Dar oare de ce ne dorim noi să fim respectați mai de toți oamenii care ne înconjoară? Bunăoară eu, recunosc cu mâna pe carnetul roșu de partid, că nu respect pe oricine, sau mai binezis, nu manifest interes pentru oricine și din acest motiv, din cauza lipsei interesului, ceilalți trag concluzia că nu îi respect…

Vezi articol original 371 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

