Despre socializare

when_does_socializing_make_you_happier_source_stocksyCitisem undeva cum că dimensiunea orașului în care locuiești îți influențează starea de spirit, autorii folosind marele cuvânt „fericire”. Cică, orașele foarte aglomerate fac bine celor cu un nivel redus de educație, deoarece aceștia își consumă mai tot timpul înconjurați de alți oameni, ceea ce le dă un sentiment de împlinire. Pe de altă parte, cei cu un nivel de educație mai ridicat nu sunt parcurși de aceleași sentimente și asta, spun autorii, pentru că aceste persoane, au un anumit scop cu propria persoană, un obiectiv de atins, de realizat. Din acest motiv până și interacțiunea cu cei mai apropiați prieteni se face mai rar în cazul celui de-al doilea grup.

Tind să cred că autorii au dreptate. Bunăoară eu. Nu mă dau în vânt după prea multă socializare, deoarece nu văd socializarea ca pe un act de interacțiune superficială: ne vedem, bem o bere și apoi fiecare în direcția lui. Spun asta deoarece de la fiecare contact cu o altă persoană am anumite pretenții. Mă aștept să facem un schimb de gânduri, de idei, dar fără un plan prestabilit. Ce e mai frumos decât o discuție care curge vie, adică fără șleauri prestabilite?

Și aici e aici. Chiar interacțiunea cu persoane deosebite, superioare, care au ceva de zis, care au făcut ceva cu viața lor sau de la care înțeleg că nu doresc să se limiteze doar la părțile primare ale comunicării, nu-mi produce o dorință nebună de revedere prea apropiată. Și asta nu vine dintr-un gest egoist sau narcisist, ci din faptul că după fiecare întâlnire simt nevoia unei perioade în care să rumeg ideile proaspăt dobândite, să am timp să mă gândesc la ele, să mi le pun în ordine și, dacă e posibil, să le includ în sistemul meu de valori.

Apoi, pe lângă asta, mai e și propria mea devenire. Nevoia de a-mi urma propriul curs care cuprinde dobândirea de cunoaștere pe diferite căi. Iar cel mai important lucru dintre toate nu este să știi ceva într-un mod fundamental ci să fii capabil să întrezărești în acel lucru ceea ce va urma, ceea ce te transformă pe tine, căci tu ți-ai propus să evoluezi continuu, dacă e posibil.

Și tocmai din acest motiv, indiferent cât  de extraordinari sunt unii oameni, interacționez cu ei mai rar pentru că universul meu interior e destul de complex și n-aș vrea să-i tratez pe aceștia cu toată superficialitatea de care sunt în stare. Și tocmai din acest motiv mă retrag ca să înțeles și să mă înțeleg, pentru ca apoi, atunci când simt că am mai făcut un pas, îmi dacă mai sunt în stare sau nu să interacționez cu acești oameni excepționali. Știu, e greu să socializezi cu adevărat, dar tocmai în asta constă marea frumusețe a interacțiunii de calitate: să te ajute pe tine, adică universul tău interior, adăugându-ți ceea ce pot alții să-ți dăruiască printr-o simplă socializare.

4 gânduri despre “Despre socializare

  1. Totdeauna am avut impresia ca indivizii care socializeaza intens si vor sa fie aproape in permanenta inconjurati de oameni, parca evita ceva, fug de ceva. Citind articolul tau mi-am dat seama: se evita pe ei, fug de ei. Ei zic ca interactionind astfel, ajung sa se cunoasca mai bine. De acord, dar cum zici si tu, cind mai au timp sa reflecte la ce le spune unul si altul daca ei sunt intr-o perpetua socializare?

  2. Si eu simt la fel, mai ales reuniunile de familie sau de la serviciu ma termina, niste oameni cu care nu ai subiecte comunde de discutie, iar daca ai, musai sa fie in contradictoriu. Nu-i inteleg pe cei ce vor tot timpul sa fie undeva, cu cineva, cand eu tanjesc dupa o singuratate de care, din pacate, ma bucur destul de rar.

  3. Unii traiesc pentru si prin socializare, altii nu fac un scop din ea, doar se bucura cand e, dar se poate si fara o lunga perioada de timp. Si nici macar nu este narcisism, este doar autosuficienta datorita introspectiei. 😀 Zic si eu. 🙄

Lasă un răspuns

