Epoca Iohannis – primul an

johannisAm înțeles că Iohannis, înainte de a-și lua o binemeritată vacanță, la Miami, a ținut un discurs legat de consumarea primului sau an de mandat. Trecând peste faptul că în acest an aproape că nici n-am știut că avem președinte, ar fi cazul să știm și noi cu ce se ocupă Iohannis. Barem, dacă tot nu face nimic, să desființăm instituția prezidențială și să proclamăm România republică parlamentară. Dacă există măcar un om în țara asta care știe ce a făcut Iohannis în primul an de mandat, este rugat respectuos să ne spună și nouă. Nu de alta, trecând peste faptul că l-am votat, dar ne interesează, deoarece acesta ar fi președintele nostru și suntem preocupați de marile sale realizări.

Uitându-mă la Iohannis, la investirea guvernului Cioloș, am zărit ițindu-se de sub sacou un adevărat pântece monahal, ce se dezvoltă mai ceva ca o inflație galopantă. Mai are un pic și protuberanța de pe partea frontală a coloanei sale vertebrale va mai putea fi acoperită doar cu un poncho. Ar fi recomandabil ca politicienii să fie cântăriți în prima și ultima zi de mandat, deoarece se pare că puterea are un efect narcotic de îngrășare. În ritmul în care Iohannis tace, mi-e teamă că l-a anul va suferi de obezitate morbidă. În ultimul an Iohannis a scris și publicat o carte. N-aș băga mâna în foc că el a scris-o, deoarece la cum se exprimă cred că vocabularul său conține doar cuvintele de bază. Dacă funcția de președinte e făcută doar pentru a scrie…

Acum ceva timp mi-am exprimat neîncrederea în Cioloș. Imediat am fost taxat că totul îmi pute, că sunt iremediabil un pesimist. Răspunsul meu rațional sună cam așa: în ultimii 26 de ani, a fost măcar un caz de politician care să nu fie caracterizat ca hoț și bandit, astfel încât să-l privesc pe Cioloș cu încredere? Îndoi-m-aș! Întâi un politician să facă ceva pentru țară și abia apoi am să spun că nu e și acesta hoț și bandit. În plus, în toată istoria lumii, nu există nici măcar un premier care să fi răsturnat munții doar într-un an de mandat. Într-un an de zile un premier poate cel mult să continue să fure: n-are timp să facă nimic, deoarece inerția la scara unei țări e imensă. În plus, mă îngrijorează faptul că Cioloș a fost (sau chiar este) consilierul lui Junker. Mi-e teamă că Cioloș acționează ca o simplă unealtă a celor care vor să transforme Europa într-un fel de Germanie lățită. Nu știu cum se face, dar visul lui Hitler, ca nemții să conducă Europa, se împlinește sub Junker, sluga potentaților germani, la fel ca și coana Merkel.

La un an de mandat Iohannis nu se poate mândri cu nimic. Ba din contra, a pierdut una din numeroasele case pe care orice cuplu fără de copii e firesc să le aibă. Asta spune multe despre caracterul lui. În plus, faptul că l-am votat nu-mi interzice să spun ce gândesc. Doar nu i-am dat un vot în alb! Ba din contra! Faptul că l-am votat îmi dă dreptul să-l critic și să-l atac permanent, deoarece politicienii români sunt prin definiție niște hoți și niște bandiți. Singura garanție este să fim tot timpul cu ochii pe ei, indiferent dacă le convine sau nu, deoarece, în iresponsabilitatea lor, aceștia ne distrug destinele. Și doar nu suntem sado-masochiști.

3 gânduri despre “Epoca Iohannis – primul an

  1. Nici nu stiu ce naiba gaseste la Miami…si el si Ponta, si toti astia de trec valea mare, numita Atlantic. :)))

Lasă un răspuns

