Despre anumite cărți

20150727-profesionistiTrăim într-un adevărat paradox. Să mă explic. Cu cât se citește mai puțin, cu cât cultura generală e la fel de subțire ca o pânză de păianjen și consistentă ca praful pe tobă, cu atât mai mult succes au aceste cărți. Cum anume îmi dau seama că tot mai mulți oameni au o cultură aproape inexistentă? Păi intru în vorbă cu ei. Și cum eu nu sunt cu toți boii acasă, abordez și alte teme, dincolo de nevoile primare ale omului. Și atunci, surprind priviri cristaline ce-mi transmit mesaje de psihoză publică. Dar să revin la subiectul de față. Cum spuneam, sunt acele cărți pompos numite de formare personală. Dacă simți că o anumită deprindere nu e suficient de dezvoltată în matele, hop și un autor, îndeobște din SUA, care te salvează și te ajută să te dezvolți cât ai zice pește.

Nu știu ce fel de chip plin de nevoi nespuse am eu în orice onorată adunare, că toți oamenii de bine se simt datori să mă îmbogățească într-un anumit domeniu. Se află, se duce vestea că eu citesc – deci sunt un ciudat –, hop și oamenii noștri ce vor să mă salveze și să mă redea binelui public. Cred că am în bibliotecă vreo 20 de cărți de dezvoltare personală, aproape toate scoase de editura Publica. Concluzia care se desprinde, căci se desprinde una, e că sunt un om neterminat. Păi altfel cum aș putea elucida misterul atâtor domenii în care mai am atâtea de demonstrat.

Paradoxul lumii contemporane e că un om cu cât e mai educat, cu atât pare mai neajutorat și, ca urmare, el trebuie să primească sprijinul celor care știu doar una și bună. Nu știu ce ei știu și nu știu cine e bună în această ecuație. Dar cert e că eu am primit vreo 20 de cărți. Din respect și din curiozitate recunosc că le-am citit pe toate. De citit e mult spus, deoarece pot fi parcurse foarte ușor pe diagonală, deoarece sunt pline de titluri și intertitluri care spun totul fără a mai fi nevoit să zăbovești printre paragrafe. De unde o primă concluzie că sunt scrise pentru oameni foarte ocupați, pentru care esențializarea informației e țelul suprem al fiecărei zile.

Dacă asta ar fi totul, ar mai fi cum ar mai fi, dar alta e marea descoperire. Toate cele vreo 20 de cărți cu care m-am îmbogățit nu spun nimic nou, tratează teme general valabile, pe care orice om cu 7 ani de acasă și cu o fluentă parcurgere a abecedarului, nu ar fi avut cum să nu le cunoască. După ce am trecut prin toate cele 20 de cărți, stau și mă gândesc în prostia mea ce să mai schimb la mine, căci nimic din ele nu mi-e străin. Secretul mare al lor e că dacă ai bun-simț e imposibil să nu reușești în viață. Eu la bun-simț stau cum mai stau, dar cu viața mai am unele discuții. Acum stau și mă gândesc oare ce mai pot primi, deoarece, după aproape orice carte citită, fața mi se schimonosește de înțelegere, ceea ce dă celor din jur senzația că țip după ajutor fără cuvinte. Când nu voi mai fi, oare ce voi primi? Biblia? Atunci să te ții!

6 gânduri despre “Despre anumite cărți

  1. :)))))) … in mare parte asa e….in loc sa ne educam, dorim sa ii educam pe alti … e total gresit cand cineva care nu citeste mai mult de o carte pe an incepe sa recomande carti „de ajutor” unor persoane care citesc o carte pe saptamana… un fel de (cu exagerarile de vigoare) : un orb iti spune ce culoare are cerul … intr-un final ar trebui sa fie clar ca, fiecare stie de ce are nevoie, iar cand nu stie, cauta ….

    1. Cred că educația adevărată se face prin modele. Dacă ai exemple puternice în jurul tău, sigur vei reuși să crești și tu. Nu de sfaturi avem neovie, ci de oameni capabili să se descurce singuri. Restul e floare la ureche. 🙂

      1. nu exista sa te descurci singur, nu poti sa le faci pe toate (de ex, platesti mancarea dar trebuie sa fie altii sa sape cartofii), dar e bine cand nu ne incurcam, si de sfaturi avem nevoie cand le cerem ( si mie imi place sa ma contrazic de aia iti aduc argumente contra:) ) …. fac ce pot cu ce am si dorm bine noapte 🙂

Lasă un răspuns

