Oameni minunați

N-am timp! Pur și simplu n-am răbdare să descopăr câți oameni minunați mă înconjoară. Ăsta e marele meu cusur, nerăbdarea. Pur și simplu nu mă pot stăpâni să stau locului și să descopăr oamenii minunați pe care-i întâlnesc la tot pasul. E drept că nici ei nu-și dau seama de asta până ce nu încep să fie ei înșiși și e al naibii de greu să-ți asumi propria personalitate, propriul destin și să te dezvălui celor de lângă tine sau oricui, aiurea, fără să simți nicio undă de regret.

N-am răbdare! Pur și simplu nu am răbdare să mă bucur de acești oameni minunați. Îmi fuge mintea în atâtea direcții, spre atâtea lucruri, spre atâtea locuri, spre atâtea oameni încât îmi e imposibil să am răbdare cu cei din preajma mea sau de oriunde. Nu încerc decât să fiu eu însumi și să merg mai departe. Constat, iar de ceva vreme cu o anumită detașare, că oamenii sunt înmărmuriți de cutezanța asta a mea de a nu medita în prealabil la consecințe și apoi, unii dintre ei, ajung singuri la concluzia că există câte unii care se descoperă tocmai pentru că nu așteaptă nimic.

N-am răbdare! Pur și simplu nu am răbdare să văd că fiecare om se deschide în jurul meu. Pur și simplu simt că nu am timp să aștept ca fiecare om să se detașeze de masca pe care și-o pune pe față în clipa în care intră în viață de sine stătător. Știu că e tare greu să fii tu însuți, dar mai știu cât de mult pierzi tu, dar mai ales toți cei cu care intri în contact, dacă nu arăți minunea de om ce ești. Căci asta suntem cu toții, niște minuni, pe care le ținem ascunse sub mii de oboroace, pentru că nu îndrăznim să ne fim noi înșine.

N-am răbdare! Pur și simplu nu am răbdare să mă bucur de toți oamenii minunați care-și urmează propria cale pentru că e greu ca 2 la fel să meargă pe același drum. Ei sunt făcuți, sunt predestinați, să treacă de la unul la altul, precum un chibrit care aprinde mii de lumânări înainte să se stingă. E un sentiment liniștitor să știi că în urma ta n-au rămas lucruri ci oameni care trepidează așa cum ai trepidat tu în căutarea oamenilor minunați, pentru că tu știi de pe acum că și aceștia nu vor avea răbdare. Pur și simplu ei nu pot avea răbdare. 🙂

Un gând despre “Oameni minunați

Lasă un răspuns

