Klaus cel In(di)vizibil

Iohannis îmi aduce aminte de nevasta Locotentului Columbo. În serialul polițist de mare succes din anii 70, detectivul cu trenci ponosit, un pic lăsat pe spate și cu un ochi de sticlă – un fel de Băse cel Nemuritor – pomenea aproape în fiecare episod de nevasta lui. Mai bine zis o lăuda – în fața celui care se dovedea a fi criminalul fără de suflet și fără de conștiință – pe jumătatea lui întru toate. Episod de episod locotenentul, interpretat de Peter Falk, sculpta în cuvinte un bust călare al acesteia. Aproape un adevărat cult al personalității, demn de orice dictator sadea, gen Ceaușescu.

La câtă reclamă îi făcea, te așteptai să o vezi barem preț de un minut, dimineața – când locotenentul pleca de acasă – cum duce gunoiul la ghenă. Drept urmare eram mereu atent, nici măcar nu scăpam ceva pe jos. Mi-era teamă că prezența ei va ține preț de-o clipire. Dar nicio șansă. Nevasta Locotenentului Columbo nu a apărut niciodată în film. Detectivul doar vorbea despre ea, așa cum bunica mea vorbea despre Victor al ei, bunicul meu.

Și uite că anii au trecut – de mulți ani nu am mai văzut vreun episod din acest serial – și cu toate astea, în mod involuntar, mi-am adus aminte de locotenent și a lui nevastă necunoscută. Meritul îl are Iohannis. Nu-i așa că seamănă cu piranda lui Columbo? El e președintele României, dar nimeni nu-l vede.

E drept că l-am votat pentru a stopa un posibil monopol al puterii de către un singur partid mafiotic. Spun un singur partid mafiotic deoarece la noi toate partidele sunt grupări criminale, al căror singur scop este furtul organizat și total a tot ceea ce se poate fura. E drept că l-am votat pentru că mă săturasem de Băsescu care se transformase într-un Gigi Becali de Cotroceni, atacând cât e ziulica de lungă pe oricine i se interpunea între pahar și gură. E drept că l-am votat pentru mă săturasem de explozia de minciuni pusă zilnic la cale de Ponta, primul dintre cei mai mari mincinoși dejectați de-a pururea pe acest pământ. E drept că l-am votat pentru că se simțea nevoia unui cu tot alt tip de președinte după moartea lui Ceaușescu, dar nici chiar așa.

În realitate am votat se pare pentru o republică 100% parlamentară. Dar dacă Iohannis nu mai există? Poate o fi murit între timp… Poate s-o fi repatriat în Germania lui cea mereu deasupra tuturor… Poate ne consideră nedemni de augusta-i lui persoană… Poate e prea cald la București și asta-l determină să stea mai mult la Miami, unde briza Caraibelor mai mult îl răcorește. Poate…

Și cu toate astea pentru ce l-am votat pe acest Mutulică? Pentru ce ne-am frăsuit, ne-am dat de ceasul morții, ne-am consumat cei mai buni neuroni, în noiembrie 2014? Nici nu mai știu răspunul și asta pentru că nu mai știu dacă mai avem președinte. Poate acum avem un rege, un nou Carol I sub numele de Klaus. Poate până la urmă va catadicsi să ne spună. Nu de alta, dar aș vrea și eu să știu dacă mai sunt cetățean sau am devenit pe nesimțite supus al Majestății Sale, Klaus cel In(di)vizibil.

Un gând despre “Klaus cel In(di)vizibil

Lasă un răspuns

