La ce sunt bune concediile

Ştiu că pentru cei mai mulţi concediile sunt perioadele ideale de zăcut ca o focă pe o banchiză – în cazul oamenilor pe un şezlong – meditând la berea care urmează a fi transhumată din frapieră în stomac şi surâzând şugubăţ la soarele care se icneşte să se arate de după umbrelă. Ce e mai frumos decât să-ţi refrigerezi gândurile, într-un dolce farniente ce tinde să se eternizeze.
Aşa o fi, dar nu în cazul meu. A face două zile la rând acelaşi lucru – în cazul de faţă nimic – e ca şi cum m-ai condamna la cazne veşnice. Cum ar fi sortarea cu un deget a unui muşuroi de boabe de fasole de mărimea Ceahlăului.  Şi atunci ce-i de făcut cu mine în asemenea perioade obligatorii din an, perioade stabilite prin lege? Păi dacă-i musai să îmi iau concediu, atunci cu plăcere. Dar sigur e că n-am să stau. Mintea asta, bat-o vina! – nu stă o clipă. Ea fiind eu şi eu fiind ea, lucrăm la unison la ceva. Depinde de perioadă, dar lucrăm.
Fie concediul cât de lung, dar dacă am ceva care să mă absoarbă, atunci recomand vacanţa oricui. Din cauza acestui pocinog de dependenţă sunt nevoit să spun pas oricui vrea să mă corupă la stat cu burdihanul orientat spre cer. Aş fi o povară grea, precum un câine de viitoare în posesia unui imobilizat la pat: nu ştiu care pe care chinuie.
Aşa că în concediu sunt într-un du-te vino continuu, încărcarea bateriilor traducându-se în cazul meu prin menţinerea barelor de uraniu în cadrul reacţiei chimice normale. Nici nu ştiu când s-a făcut sorocul să mă întorc la muncă, dar cert e că la final mai adaug ceva pe lista activităţilor extra curriculare.
O fi bine, o fi rău, eu nu ştiu. Dar cert e că în cazul meu acest tratament dă rezultate mult peste cele scontate. De aia îmi place viaţa, că ne-a făcut pe toţi atât de diferiţi încât fiecare e fericit în felul lui. Să fiu sănătos! 🙂

3 gânduri despre “La ce sunt bune concediile

Lasă un răspuns

