E OK la orice vârstă

Am fost pentru prima dată la un spectacol ținut la mall. E un fel de îmbinare între popcorn și cultură. Nu am crezut că am să devin un spectator de mall, dar în viață niciodată să nu spui niciodată. Există și câteva avantaje să servești cultura la mall. Ai parcare la subsol, poți servi ceva înainte fără să suporți temperaturile tropicale de afară și, nu în ultimul rând, sălile sunt noi, largi, spațioase și răcoroase.

Așa că am fost la un spectacol ținut de un actor, Răzvan Vasilescu, pe care-l știu de vreo 30 de ani. Era un fetiș înainte de Împușcatu’ ca el să joace roluri de tineri ingineri care-și făceau stagiatura cu un maistru bun la toate, de obicei secretar de partid, interpretat negreșit de Corado Negreanu. Când spun că-l cunosc mă refer la faptul că l-am văzut în piese de teatru sau filme la televizor ori la cinema.

Sala, de vreo 200 de locuri, s-a umplut pe trei sferturi, cei mai mulți fiind tineri între două vârste, taman ca mine, care știau mai multe despre teatrul și filmul românesc decât știu fanii lui Leo de la Strehaia despre amantele lui. Două persoane am recunoscut printre spectatori: Cornel de la Vunk și Mihai Constantin. De fiecare dată când îl văd pe Mihai Constantin simt cum sunt inundat de tot respectul, admirația și dragostea pe care i-am purtat-o tatălui său, marele George Constatin. În rest oameni ca și mine, dornici să asculte un actor care a apucat să joace și înainte și după, deci cu ceva experiență în spate.

Cât despre specacolul propriu-zis – E OK și la 60 – nu am aproape nimic de zis. Puținele momente bune au pălit în fața modului în care a vrut să ne descrie Răzvan Vasilescu viața. Ceva de genul că e nașpa să îmbătrânești, că ultima parte a vieții vine cu o listă lungă de neajunsuri, ca și cum noi nu ne-am prins până acum, în condițiile în care suntem zilnic înconjurați de oameni în vârstă sau foarte în vârstă.

Nu știu dacă l-a sfătuit cineva să atace show-ul într-o notă pesimistă spre lugubră, dar ceea ce știu sigur e că nu i-a ieșit într-o prea mare măsură. Prima regulă a succesului în stand up comedy e să fii spontan și cu mult umor, indiferent cât de trivial ai fi sau nu. Cert e că nu a respectat-o prea mult. Și chiar dacă ar fi avut umor, eu tot nu i-aș fi gustat spectacolul, pentru că nu agreez modul ăsta de rahat de a privi viața odată ce ai îmbătrânit. Pentru mine e mai important să împărtășești cu alții din experiența pe care ai acumulat-o în atâta amar de ani, decât să spui că viața e de căcat și că veți fi vai de capul vostru.

În timp ce plecam de la mall am dat o căutare pe google să văd câți ani are Mihai Constantin. Nu de alta, dar dacă la 60 de ani va vrea și el să atace genul de monolog cu microfon, să fiu pregătit. Deși cei doi sunt, așa cum am înțeles, buni prieteni, n-aș vrea să primesc o nouă porție de viață amară. Mai am nouă ani până atunci. Am timp să mă pregătesc.

5 gânduri despre “E OK la orice vârstă

  1. Așa bătrân ești? :)))) Scuze, glumesc. Cu cât îmbătrânim devenim mai ursuzi, că deh, cui naiba îi place asta? Credeam că spui că e ok să te îndrăgostești la orice vârstă ( vezi cazul lui Mario Vargas Llosa) 🙂

Lasă un răspuns

